همبستگی بیت کوین و طلا در نوسان است اما پس از هاوینگ روند نزولی دارد

همبستگی بیت کوین و طلا در نوسان است اما پس از هاوینگ روند نزولی دارد
آنچه در این مقاله میخوانید

همبستگی بین بیت کوین و طلا در دوره‌های 30 روزه و 90 روزه قدرت و جهت رابطه قیمت آنها را ارزیابی می‌کند.

همبستگی بیت ‌کوین با طلا در سه سال گذشته نوساناتی داشته است. شاخص‌های همبستگی ۳۰ روزه و ۹۰ روزه نشان می‌دهند که در برخی دوره‌ها همبستگی بین قیمت‌های بیت ‌کوین و طلا به اوج خود می‌رسد و در دوره‌های دیگر کاهش می‌یابد.

از ژانویه سال ۲۰۲۱ تا اواسط سال ۲۰۲۴، قیمت بیت ‌کوین نوسانات قابل توجهی، از جمله افزایش شدید به بیش از ۶۰,۰۰۰ دلار در اواخر سال ۲۰۲۱، سپس کاهش شدید در سال ۲۰۲۲ و به دنبال آن بهبودی پس از سال 2023، را تجربه کرد. در طول این دوره‌ها، همبستگی ۳۰ روزه و ۹۰ روزه اغلب متفاوت بودند و نوسانات منحصر به فرد این ارز دیجیتال مهم را در مقایسه با طلا نشان می‌دادند.

gold-BTC-correlation

در پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، همبستگی بیت کوین با طلا روندی صعودی داشت و هر دو شاخص همبستگی ۳۰ روزه و ۹۰ روزه به نزدیکی یک رسیدند. این دوره با رسیدن قیمت بیت کوین به سطوح بالای جدید قبل از هاوینگ در مارس سال ۲۰۲۴ همزمان بود و قیمت طلا نیز پس از آن در ماه می افزایش یافت.

با این حال، مشابه روند اخیر مشاهده شده بین بیت کوین و S&P 500، بیت کوین و طلا در ۳۰ روز گذشته به طور فزاینده‌ای از یکدیگر جدا شده‌اند. این مسئله این سوال را مطرح می‌کند که آیا بیت کوین و طلا به جدا شدن از یکدیگر ادامه خواهند داد یا در نهایت همگرا خواهند شد.

-2gold-BTC-correlation

دیدگاه خود را درباره همبستگی بیت کوین و طلا در نوسان است اما پس از هاوینگ روند نزولی دارد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.