گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 12 جولای 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 12 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از انتشار داده‌های مربوط به تورم، معاملات سهام ایالات متحده امروز با نرخ بالاتری آغاز شد. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) جدید ایالات متحده برای ماه ژوئن نشان داد که تورم بیش از حد انتظار کاهش یافته است، که نشان می‌دهد همزمان با ورود به فصل تعطیلات تابستانی، فشارهای قیمتی در حال کاهش است. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کل کالاها از ۳.۳ درصد در ماه مه به  ۳.۰ درصد در ماه ژوئن رسید، در حالی که تورم مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی از ۳.۴ درصد به ۳.۳ درصد کاهش یافت. این توسعه باعث افزایش خوش‌بینی می‌شود که فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهد.

سواپ‌های فوروارد اکنون احتمال ۹۶ درصدی برای کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در اولین ماه پاییز را در نظر گرفته‌اند.

شاخص دلار امروز سقوط کرد و به ۱۰۴.۲۵ رسید، در حالی که بازده ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده به زیر ۴.۱۸ درصد کاهش یافت.

فلزات پایه روند دیروز را معکوس کردند، که نشان می‌دهد بازار برای شکستن محدوده‌های فعلی معاملات اطمینان ندارد. به طور خاص، آلومینیوم در سطح ۲,۴۷۰ دلار در هر تن مورد حمایت قرار گرفت – سطحی که در هفته‌های اخیر به‌ طور ثابتی حفظ شده بود تا با قیمت ۲,۴۷۶.۵۰ دلار در هر تن بسته شود.

مس با قیمت ۹,۷۸۶.۵۰ دلار در هر تن معامله شد. نیکل قیمت‌های بالاتر از ۱۷,۰۰۰ دلار در هر تن را تجربه کرد اما نتوانست به بالاتر از آن افزایش یابد و بهای آن به ۱۶,۸۰۹ دلار در هر تن بازگشت.

قیمت سرب و روی به‌ ترتیب زیر سطوح مقاومت ۲,۲۰۰ دلار در هر تن و ۳,۰۰۰ دلار در هر تن باقی ماندند. ضعف دلار نتوانست هیچ انگیزه‌ای برای افزایش قیمت ارائه دهد، که نشان‌دهنده قطع ارتباط فزاینده بین عوامل پیچیده و اقتصاد کلان است. به ‌جای آن، قیمت‌ها احتمالاً با روایت‌های مربوط به فلزات منفرد هدایت می‌شوند و سطوح حمایت و مقاومت روانی کلیدی برای ارزیابی تمایل به خروج از محدوده‌های فعلی معاملات خواهند بود.

کاهش بازدهی خزانه‌داری و دلار باعث افزایش قیمت فلزات گرانبها شد. قیمت طلا از مرز ۲,۴۰۰ دلار در هر اونس گذشت، در حالی که قیمت نقره به بالاتر از ۳۱.۵ دلار در هر اونس جهش کرد.

قیمت نفت نوسان داشت و در زمان نگارش این گزارش، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت ۸۱.۹ دلار در هر بشکه و ۸۴.۹ دلار در هر بشکه معامله می‌شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 12 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.