گزارش روزانه بازار فارکس، 12 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 12 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از کاهش چشمگیر شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده، ارزش سهام آسیایی در طول شب افزایش یافت.
  • پس از انتشار شایعاتی مبنی بر مداخله ژاپن، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) بیش از 2 درصد کاهش یافت.
  • درخواست‌ها برای کناره‌گیری جو بایدن از سمت نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا افزایش یافته است.

اخبار بازار

  • ارزش سهام آسیا شب گذشته افزایش یافت در حالی که پس از انتشار داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده که کمتر از انتظارات بازار بود، ارزش قراردادهای آتی S&P500 تقریباً بدون تغییر ماند. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کل کالاها برابر با 0.1- درصد نسبت به ماه گذشته در مقابل پیش‌بینی 0.1 درصد نسبت به ماه گذشته منتشر شد، که بیشتر روند نزولی چشمگیر از شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی ناشی شد که به 0.1 درصد نسبت به ماه گذشته در مقابل پیش‌بینی 0.2 درصد نسبت به ماه گذشته رسید. از سوی دیگر، همان طور که انتظار می‌رفت، قیمت‌های انرژی کاهش داشت، در حالی که تورم مواد غذایی تا حدی بازگشت داشت. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • توجهی پس از انتشار این خبر، ارزش کلی دلار آمریکا نسبت به سایر ارزهای اصلی جهانی به‌طور قابل کاهش یافت، به طوری که شاخص دلار 0.4 درصد پایین‌تر در طول روز معامله شد. بازار نرخ‌های بهره ایالات متحده اکنون با احتمال 100 درصدی یک کاهش نرخ بهره 25 واحدی توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌شوند، که به طور کلی با انتظارات تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) مطابقت دارد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • دیروز، پس از انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده، با گزارش تلویزیون ژاپن که اعلام کرد دولت نیز در بازارهای فارکس مداخله کرده است، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) بیش از 2 درصد کاهش یافت. این جریان خبری بعداً در همان روز توسط کاندا (Kanda)، وزیر دارایی ژاپن، که اظهار داشت “اگر ما مداخله کرده باشیم، در پایان ماه آن را افشا خواهیم کرد”، تا حدی تناقض داشت. (بلومبرگ)
  • به لحاظ حجم معاملات، تیم معاملات بارکلیز (Barclays Trading) بر این باور است که تقریباً 95 میلیارد دلار در 1.5 ساعت پس از انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در بازار معامله شده است، که با تعداد زیادی از پوزیشن‌های فروش ین ژاپن (JPY) در هر دو بازار نقدی و اختیارات معامله همراه بوده‌اند.
  • با توجه به این که نشست ماه جولای بانک مرکزی ژاپن (BOJ) اکنون اهمیت بیشتری پیدا کرده است، چون احتمالاً در آن نشست دیدگاه‌های خود در مورد ارز خارجی (FX) و مداخله در بازار ارز را بیان خواهند کرد، تیم معاملات بارکلیز انتظار دارد که در کوتاه مدت نوساناتی در جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) مشاهده شود.
  • در جای دیگر، در جبهه سیاسی، جو بایدن (Joe Biden)، رئیس‌جمهور ایالات متحده، با وجود چندین اشتباه در یک کنفرانس مطبوعاتی ناتو و افزایش درخواست‌ها برای کناره‌گیری، متعهد شد که در رقابت‌های ریاست‌جمهوری باقی بماند. نیویورک تایمز (The New York Times) گزارش داد که در حالی که اکنون سه دموکرات خواستار کنار رفتن رئیس‌جمهور شده‌اند، مشاوران او در حال بحث و بررسی هستند که چگونه او را متقاعد کنند که کمپین خود را پایان دهد. (بلومبرگ)
  • اگر بایدن (Biden) کناره‌گیری کند، تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که کامالا هریس (Harris)، معاون رئیس‌جمهور، جایگزین او شود. نظرسنجی‌های تجمعی از هیل (Hill) نشان می‌دهد که ترامپ (Trump) تنها 1.7 درصد نسبت به هریس پیشی دارد، در حالی که این میزان نسبت به بایدن 1.1 درصد است. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 12 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.