رشد دلار استرالیا در مقابل دلار نیوزیلند به بالاترین حد در شش ماه گذشته

رشد دلار استرالیا در مقابل دلار نیوزیلند به بالاترین حد در شش ماه گذشته
آنچه در این مقاله میخوانید

دلار استرالیا در روز جمعه نزدیک در بالاترین حد خود در شش ماه گذشته حفظ شد، زیرا بازارها به شدت شانس کاهش نرخ بهره آمریکا را کاهش دادند، در حالی که دلار نیوزیلند با شرط بندی برای کاهش شدیدتر کاهش یافت.

داده‌های خوش‌خیم قیمت ایالات متحده باعث شده بود که بازارها شانس افزایش نرخ از سوی بانک مرکزی استرالیا را کاهش دادند.

معاملات آتی در حال حاضر به احتمال 14 درصد افزایش RBA در نشست ماه اوت در مقایسه با 40 درصد در چند هفته پیش دلالت دارد.

بازارها همچنان انتظار دارند تا ژوئیه آینده شانس کمی برای کاهش نرخ بهره را داشته باشند، در حالی که قیمت‌ها در سال جاری حداقل دو کاهش نرخ بهره در ایالات متحده را اعمال می‌کنند.

بنابراین در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله استرالیا به 4.322 درصد به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر رسیده بود، اسپرد اوراق بهادار خزانه همچنان به 14 واحد پایه افزایش یافت. در ماه آوریل، این اسپرد در -40 واحد پایه بود.

این نوسان باعث شده است که شاخص وزنی تجاری استرالیا (TWI) برای چهار هفته متوالی صعود کند و به بالاترین حد در دو سال گذشته برسد.

آدام بویتون، رئیس اقتصاد استرالیا در ANZ خاطرنشان کرد: افزایش TWI می‌تواند به نقطه‌ای برسد که ممکن است کمی بر تولید ناخالص داخلی و پیش‌بینی‌های تورم RBA در افق یک ساله به علاوه فشار وارد کند.

این به گزارش قیمت مصرف‌کننده در سه ماهه دوم در 31 جولای بستگی دارد، جایی که انتظار می‌رود تورم بالاتر رود.

بویتون گفت: ما درخواست خود را برای متوقف ماندن RBA در 4.35٪ تا کاهش 25 واحدی در فوریه 2025 حفظ می کنیم. اما ما اذعان داریم که چاپ قوی CPI خطر افزایش RBA در ماه اوت را افزایش می‌دهد.

اکنون بازارها به احتمال 50 تا 50 دلالت دارند که بانک مرکزی می‌تواند در اوایل ماه اوت کاهش دهد، در حالی که قیمت‌ها را 32 واحد پایه کاهش تا اکتبر و حدود 150 واحد پایه تا آوریل تعیین می‌کند.

 

دیدگاه خود را درباره رشد دلار استرالیا در مقابل دلار نیوزیلند به بالاترین حد در شش ماه گذشته بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.