تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 14 جولای 2024

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 14 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، خاطرنشان کرد که تورم در یک روند نزولی قرار دارد.
  • داده‌های مربوط به تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده کاهش بیش از حد انتظار در فشار قیمت‌ها را نشان داد.
  • ارقام مربوط به تورم عمده فروشی ایالات متحده بالاتر از حد انتظار بود.

همچنان که کاهش تورم ایالات متحده احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر را افزایش داده است، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) حاکی از آن است که این جفت ارز روندی نزولی را طی خواهد کرد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) هفته‌ای نسبتاً نزولی را پشت سر گذاشت، اما به خوبی بالاتر از پایین‌ترین حد خود بسته شد. در طول هفته، سرمایه‌گذاران بر سخنرانی پاول (Powell) و داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده تمرکز کردند. با وجودی که پاول محتاط بود، اما خاطرنشان کرد که تورم در روند کاهشی قرار دارد.

پس از سخنرانی او، داده‌های مربوط به تورم مصرف‌کننده نشان داد که فشارهای قیمتی بیشتر از حد انتظار کاهش یافته‌اند. این امر منجر به افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو شد که به شدت به دلار فشار وارد کرد. با این حال، با پایان هفته، ارقام مربوط به تورم عمده‌فروشی ایالات متحده بالاتر از حد انتظار منتشر شدند و این مسئله باعث شد دلار کمی بهبود یابد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده

هفته آینده، ایالات متحده تنها یک گزارش مربوط به شاخص خرده‌فروشی منتشر خواهد کرد. در همین حال، کانادا ارقام مربوط به تورم و شاخص خرده‌فروشی را منتشر خواهد کرد. گزارش مربوط به شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده به مجموعه گزارش‌های اخیر که چشم‌انداز کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را شکل داده‌اند، اضافه خواهد شد. این هفته، پس از گزارش مربوط به تورم مصرف‌کننده، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر به ۹۳ درصد افزایش یافت. در نتیجه، اگر شاخص خرده‌فروشی کاهش یابد، اطمینان بیشتری درباره کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر وجود خواهد داشت.

در همین حال، گزارش مربوط به تورم کانادا بر روی گمانه‌زنی‌های مربوط به کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی کانادا (BoC) تأثیر خواهد گذاشت. ماه گذشته، روند افزایش تورم در کانادا به طور غیرمنتظره‌ای تسریع شد که به کاهش گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره در ماه جولای منجر شد. اگر تورم دوباره افزایش یابد، بانک مرکزی کانادا ممکن است در ماه جولای نرخ بهره را کاهش ندهد. با این حال، اگر تورم کاهش یابد، احتمال کاهش نرخ بهره افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: خرس‌ها با سطح حمایت 1.3601 مواجه شدند

USDCAD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

از دیدگاه تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) در حال مواجهه با سطح حمایت کلیدی 1.3601 است. تمایل روند قیمت نزولی است چون قیمت زیر میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) معامله می‌شود و شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر 50 در منطقه نزولی قرار دارد. با این حال، پس از حرکت صعودی قبلی، قیمت با نوسان اندکی بین سطح حمایت 1.3601 و سطح مقاومت 1.3800 باقی مانده است.

این تثبیت می‌تواند توقفی در روند صعودی قبلی یا شروع یک برگشت باشد. برای تأیید یک برگشت، قیمت باید به زیر سطح فیبوناچی اصلاحی 0.382 و حمایت 1.3601 کاهش یابد. از سوی دیگر، اگر این تنها یک توقف باشد، سطح حمایت 1.3601 ممکن است قوی بماند و به گاوها اجازه دهد تا دوباره سطح 1.3800 را آزمایش کرده و احتمالاً قیمت را به بالاتر از آن افزایش دهند.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 14 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.