تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)، 14 جولای 2024

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)، 14 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز یورو/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • پاول، رئیس فدرال رزرو، گفت که سیاست گذاران به اطمینان بیشتری نیاز دارند که تورم در حال کاهش است.
  • تورم ایالات متحده برای اولین بار در چهار سال گذشته در ماه ژوئن کاهش یافت.
  • سرمایه گذاران احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را به 93 درصد افزایش دادند.

با کاهش ارزش دلار پس از انتشار گزارش تورم ضعیف‌تر از حد انتظار در ایالات متحده، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) نشان می‌دهد که این جفت ارز روندی صعودی خواهد داشت.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

یورو هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت که در آن، در پی افزایش انتظارات کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (Fed)، ارزش دلار کاهش یافت. همزمان، با رفع فضای عدم اطمینان سیاسی در فرانسه پس از دور آخر انتخابات، فعالان بازارها نفس راحتی کشیدند.

در طول هفته، جروم پاول (Powell)، رئیس فدرال رزرو، با لحنی محتاطانه صحبت کرد و گفت که سیاست‌گذاران نیاز به اطمینان بیشتری دارند که تورم در حال کاهش است. در نتیجه، دلار تقویت شد. با این حال، این حرکت پس از انتشار گزارش تورم مصرف‌کننده ایالات متحده معکوس شد.

تورم در ماه ژوئن برای اولین بار در چهار سال گذشته کاهش یافت. این موضوع اقتصاددانانی را که انتظار افزایش تورم را داشتند، شگفت‌زده کرد. در نتیجه، سرمایه‌گذاران احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را به ۹۳ درصد افزایش دادند. در همین حال، تورم عمده‌فروشی در ماه ژوئن افزایش یافت.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده

تقویم هفته آینده با انتشار نظرسنجی وام‌دهی بانک مرکزی اروپا (ECB) و گزارش مربوط به شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده، برای جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) آرام خواهد بود. پس از یک هفته از انتشار داده‌های سنگین مربوط به تورم، فعالان بازارها فقط بر وضعیت هزینه‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده تمرکز خواهند کرد.

روند اخیر نشان‌دهنده ارقام اقتصادی ضعیف بوده که ضعف در اقتصاد را نشان می‌دهد. بنابراین، احتمال زیادی وجود دارد که این روند ادامه یابد. کاهش در ارقام مربوط به شاخص خرده‌فروشی فشار بیشتری بر فدرال رزرو وارد خواهد کرد تا شروع به کاهش نرخ بهره کند.

از سوی دیگر، اگر گزارش بهتر از پیش‌بینی‌ها باشد، ممکن است انتظارات مربوط به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو کاهش یابد. با این حال، این تنها یک گزارش مثبت پس از مجموعه‌ای از گزارش‌های ضعیف خواهد بود.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD): گاوها آماده افزایش قیمت به بالاتر از سطح مقاومت 1,0900 هستند

EURUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)

از دیدگاه تکنیکال، قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) پس از یک حرکت صعودی قوی، به سطح مقاومت کلیدی 1.0900 رسیده است. این روند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) افزایش داده است که حمایت از روند صعودی را نشان می‌دهد. همزمان، شاخص قدرت نسبی (RSI) به سرعت در حال نزدیک شدن به منطقه اشباع خرید است که نشان‌دهنده افزایش مومنتوم صعودی است.

در هفته آینده، احتمال زیادی وجود دارد که قیمت به بالاتر از 1.0900 افزایش یابد و یک سطح مقاومت بالاتر را ایجاد کند. این روند تأییدکننده یک روند صعودی جدید پس از رسیدن قیمت به اولین سطح حمایت بالاتر نزدیک به سطح کلیدی 1.0700 خواهد بود. علاوه بر این، این روند مسیر را برای افزایش قیمت به سطح فیبوناچی اکستنشن 1.618 باز خواهد کرد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)، 14 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.