فیلیپین دو روس را به دلیل سرقت 6.2 میلیون دلاری XRP متهم کرد

فیلیپین دو روس را به دلیل سرقت 6.2 میلیون دلاری XRP متهم کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

وزارت دادگستری فیلیپین (Philippine Department of Justice یا DOJ) دو تبعه روسی را به اتهام سرقت ارز دیجیتال XRP به ارزش 340 میلیون پزوی فیلیپین (معادل ۶.۲ میلیون دلار) از یک صرافی محلی ارز دیجیتال متهم کرده است. مظنونین متهم شده‌اند که سیستم Coins.ph را هک کرده‌اند تا این سرقت را انجام دهند. علی‌رغم تلاش‌های مداوم برای مبارزه با این تهدیدات، وزارت دادگستری بر اهمیت هوشیاری در برابر جرایم سایبری تاکید کرده است.

وزارت دادگستری فیلیپین 2 روس‌ را به اتهام سرقت ۳۴۰ میلیون PHP ارز دیجیتال متهم کرد

وزارت دادگستری فیلیپین (Philippine Department of Justice یا DOJ) هفته گذشته اعلام کرد که اتهامات جنایی علیه دو تبعه روسی به دلیل سرقت ۳۴۰ میلیون PHP (تقریباً ۶.۲ میلیون دلار) ارز دیجیتال XRP از یک فروشنده محلی مطرح شده است. بر اساس اتهاماتی که به دادگاه منطقه‌ای تاگیگ ارائه شده است، متهمان، ولادیمیر ایوگنویچ آودیف (Vladimir Evgenevich Avdeev) و سرگئی یاشچوک (Sergey Yaschuck)، با اتهامات تحت قانون جمهوری شماره ۱۰۱۷۵، قانون پیشگیری از جرایم سایبری ۲۰۱۲، مواجه هستند.

آودیف و یاشچوک، که قبلاً به عنوان مشاوران صرافی ارز دیجیتال فیلیپین Coins.ph تحت شرکت Betur Inc. فعالیت می‌کردند، به طور ادعایی به سیستم‌های شرکت نفوذ کرده و منجر به سرقت ۱۲.۲ میلیون XRP به ارزش بیش از ۳۴۰ میلیون پزوی فیلیپین (PHP) شدند. Coins.ph، که به مبادلات ارزی، انتقال وجه و حواله‌ها می‌پردازد، پس از مشاهده فعالیت‌های غیرمعمول ورود به سیستم، این نفوذ را شناسایی کرد. تحقیقات این پلتفرم به دانش جامع متهمان از زیرساخت شبکه و اقدامات امنیتی اشاره داشت.

وزیر دادگستری، خسوس رمولا (Jesus Remulla)، بر تعهد وزارت دادگستری به حفظ حاکمیت قانون در فضای سایبری تأکید کرد. او اعلام کرد: “وظیفه وزارت دادگستری این است که اطمینان حاصل کند که حاکمیت قانون در همه زمان‌ها رعایت می‌شود، و این مسئله حتی در فضای سایبری نیز صدق می‌کند.” او در مورد تاکتیک‌های رو به تکامل مجرمان سایبری برای سوءاستفاده از پیشرفت‌های فناوری هشدار داد و بر اهمیت هوشیاری تأکید کرد.

آودیف با ۲۳ فقره اتهام جرایم سایبری مواجه است و میزان وثیقه برای هر اتهام ۱۲۰,۰۰۰ PHP تعیین شده است، در حالی که یاشچوک با سه فقره اتهام با همان شرایط وثیقه مواجه است. بر اساس گزارش‌ها، مظنونان سعی کرده‌اند تا وجوه سرقت‌شده را از طریق پلتفرم‌های مختلف ارز دیجیتال پولشویی کنند تا منشأ آن‌ها را پنهان کرده و از شناسایی خود اجتناب کنند.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره فیلیپین دو روس را به دلیل سرقت 6.2 میلیون دلاری XRP متهم کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.