یلن می‌گوید خزانه‌داری آمریکا استفاده روسیه از رمز ارزها را به دقت زیر نظر دارد

یلن می‌گوید خزانه‌داری آمریکا استفاده روسیه از رمز ارزها را به دقت زیر نظر دارد
آنچه در این مقاله میخوانید

جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، به نگرانی‌ها درباره استفاده روسیه از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها پرداخته است. در طی سخنرانی خود در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، یلن به این تهدید بالقوه اشاره کرد و گفت که در حالی که ممکن است اکنون مسئله مهمی نباشد، با تشدید تحریم‌ها می‌تواند بیشتر نگران‌کننده شود.

یلن: ما به استفاده از ارزهای دیجیتال بسیار توجه داریم

جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، هفته گذشته در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان سخنرانی کرد. در طول این جلسه، برد شرمن (Brad Sherman)، نماینده مجلس از کالیفرنیا، درباره استفاده روسیه از رمز ارزها و استیبل ‌کوین‌ها برای دور زدن تحریم‌های غربی از او سوال کرد.

این نماینده مجلس گفت: “بانک مرکزی روسیه از استفاده از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌های غربی حمایت کرده است.” او افزود: “یک استیبل‌ کوین مزیت خاصی ندارد چون پایدار است، نمی‌توانید با نگه‌داشتن آن پول درآورید و معمولاً بهره‌ای نمی‌پردازد — قطعاً نه بهره‌ای که در صندوق‌های بازار پول دریافت می‌کنید. تنها مزیت آن دور زدن تحریم‌ها و سایر قوانین ما، از جمله قوانین مالیاتی است و امیدوارم که در اجرای تحریم‌های ما علیه روسیه، شما با تسهیل استیبل ‌کوین این کار را تسهیل نکنید.”

یلن پاسخ داد:

“ما به استفاده از ارزهای دیجیتال و استیبل‌ کوین‌ها بسیار توجه داریم. ما فکر نمی‌کنیم که این یک موضوع بسیار مهم باشد که روسیه در حال انجام آن است، اما با افزایش تاثیر تحریم‌های ما، این مسئله نگران‌کننده می‌شود.”

بانک مرکزی روسیه اخیراً به صاحبان کسب‌وکارها توصیه کرده است که برای کاهش تأثیر تحریم‌های غربی پس از درگیری‌های اوکراین، از رمز ارزها و دارایی‌های دیجیتال استفاده کنند. الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رئیس بانک مرکزی روسیه، اذعان کرد که مسائل مربوط به پرداخت برای اقتصاد روسیه حیاتی است و بر نقش فناوری‌های مالی جدید در ایجاد راه‌حل‌های بی‌سابقه تأکید کرد.

به دلیل تحریم‌هایی که نهادهای مالی اصلی روسیه را هدف قرار داده‌اند، روابط تجاری روسیه با چین، هند، امارات متحده عربی (UAE) و ترکیه با مشکلاتی مواجه شده است. نابیولینا اظهار داشت:

“فناوری مالی جدید فرصت‌هایی برای طرح‌هایی ایجاد می‌کند که قبلاً وجود نداشته‌اند. به همین دلیل ما موضع خود را در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال در پرداخت‌های بین‌المللی تلطیف کردیم و اجازه استفاده از دارایی‌های دیجیتال در چنین پرداخت‌هایی را دادیم.”

نظر شما در مورد اظهارات جانت یلن، وزیر خزانه‌داری، و استفاده از ارزهای دیجیتال و استیبل کوین برای فرار از تحریم‌ها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره یلن می‌گوید خزانه‌داری آمریکا استفاده روسیه از رمز ارزها را به دقت زیر نظر دارد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.