گزارش روزانه بازار فارکس، 17 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 17 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از این که شاخص خرده فروشی ایالات متحده قوی‌تر از حد انتظار بود، سهام آسیایی روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند.
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بریتانیا امروز صبح بالاتر از حد انتظار بود و انتظارات از کاهش نرخ بهره از سوی بانک انگلیس را به تعویق انداخت.
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کل کالاهای نیوزیلند در سه ماهه دوم ملایم‌تر است، اما داده‌های مربوط به تورم داخلی 0.9 درصد نسبت به سه ماهه قبل بود در حالی که 0.8 درصد انتظار می‌رفت.

اخبار بازار

  • سهام آسیایی در شب گذشته وضعیت متفاوتی نسبت به هم داشتند در حالی که ارزش قراردادهای آتی S&P 500 اندکی کاهش یافتند. شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده در ماه ژوئن بالاتر از حد انتظار بود و به ۰.۰ درصد نسبت به ماه گذشته (m/m) در مقابل پیش‌بینی ۰.۳- درصد رسید، که نشان می‌دهد هزینه‌های مصرف‌کننده همچنان قوی است، که این یک عامل کلیدی در تورم ایالات متحده است. با این حال، دلار آمریکا در طول روز به طور کلی بدون تغییر باقی ماند، چون فعالان بازار همچنان نسبت به مسیر دلار نامطمئن هستند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان، ترامپ بار دیگر بر ایده کاهش نرخ مالیات بر شرکت‌ها تا ۱۵ درصد (در مقابل نرخ فعلی ۲۱ درصد) تأکید کرد. این اقدام می‌تواند منجر به افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد ایالات متحده شود و به تبع آن، کاهش نرخ‌های آینده توسط فدرال رزرو را به تأخیر بیاندازد. (بلومبرگ)
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بریتانیا امروز صبح بالاتر از حد انتظار بود، و نرخ تورم مربوط به کل کالاها که به ۲ درصد نسبت به سال گذشته (y/y) رسید در حالی که اتفاق نظر ۱.۹ درصد بود، و •        شاخص قیمت مصرف‌کننده مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی نیز ۰.۱ درصد بالاتر از انتظارات با ۳.۵ درصد نسبت به سال گذشته (y/y) بود. با وجود افزایش داده‌ها، تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) خاطرنشان می‌کند که داده‌های مربوط به کل کالاها به طور کلی با پیش‌بینی ماه می بانک انگلیس (BoE) همخوانی دارد، هرچند که تورم خدمات با رسیدن به ۵.۷ درصد نسبت به سال گذشته (y/y)، حدود ۶۰ واحد بالاتر از انتظارات بانک انگلیس است. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • فعالان بازار اکنون احتمال کاهش نرخ بهره در جلسه ماه آگوست را ۳۴ درصد ارزیابی می‌کند، که نسبت به حدود ۵۰ درصد دیروز کاهش یافته است. دو کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره همچنان تا پایان سال پیش‌بینی می‌شوند. (بلومبرگ)
  • پس از انتشار این دادها، ارزش پوند (GBP) اندکی افزایش یافت، و ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBPUSD) 0.1+ درصد افزایش یافت و جفت ارز یورو/ پوند (EURGBP) از سطح 0.84 عبور کرد. (بلومبرگ)
  • در طول شب، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نیوزیلند کمی کمتر از حد انتظار بود و به ۳.۳ درصد نسبت به سال گذشته (y/y) در حالی که ۳.۴ درصد نسبت به سال گذشته (y/y)انتظار می‌رفت. با این حال، فعالان بازار بر موارد دیگر تمرکز کردند؛ شاخص تورم غیرقابل تجارت (یک معیار تورم داخلی) بالاتر از حد انتظارات بود و به ۰.۹ درصد نسبت به سه ماهه گذشته (Q/Q) در مقابل اتفاق نظر ۰.۸ درصد رسید. فعالان بازار انتظارات خود در مورد کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) در ماه آگوست را از ۵۵ درصد به ۴۸ درصد کاهش داد، و ارزش جفت ارز دلار نیوزیلند/ دلار آمریکا (NZDUSD) اندکی افزایش یافت. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 17 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.