پلیس نیجریه یک میلیاردر خودخوانده رمزارز را به اتهام کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال و تامین مالی تروریسم دستگیر کرد

پلیس نیجریه یک میلیاردر خودخوانده رمزارز را به اتهام کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال و تامین مالی تروریسم دستگیر کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

در تاریخ ۱۶ جولای (26 تیر)، نیروی پلیس نیجریه (Nigeria Police Force) تأیید کرد که لینوس ویلیامز (Linus Williams)، یک میلیاردر خودخوانده ارزهای دیجیتال که به نام بلورد (Blord) نیز شناخته می‌شود، دستگیر شده است. ویلیامز با اتهاماتی مربوط به کلاهبرداری اینترنتی، تأمین مالی تروریسم و نقض قانون بانک مرکزی نیجریه (CBN) مواجه است. به گفته سخنگوی پلیس، برخی از جرایم ادعایی ویلیامز شامل استفاده از رمز ارزها برای فعالیت‌های کلاهبردارانه است. به طور خاص، او یک پلتفرم مبادله‌ای را اداره می‌کرد که در آن استیبل‌ کوین USDT و بیت‌ کوین را با استفاده از نایرا (واحد پول نیجریه) خریداری می‌کرد، که این امر نقض قوانین کشور است.

میلیاردر خودخوانده با اتهامات تأمین مالی تروریسم مواجه است

بر اساس گزارش‌های محلی، پلیس نیجریه میلیاردر خودخوانده ارزهای دیجیتال، لینوس ویلیامز (Linus Williams)، را به اتهام کلاهبرداری و تأمین مالی تروریسم دستگیر کرده است. ویلیامز که به نام بلورد (Blord) شناخته می‌شود، متهم به ارتکاب این جرایم از طریق شرکت مادر خود، گروه شرکت‌های بلورد (Blord Group of Companies)، است.

این دستگیری که توسط سخنگوی نیروی پلیس نیجریه (NPF)، پرنس اولومویوا آدجوبی (Prince Olumuyiwa Adejobi)، تأیید شده است، همچنین به نقض ادعایی قانون بانک مرکزی نیجریه (CBN) توسط ویلیامز مربوط می‌شود. در بیانیه‌ای که در تاریخ ۱۶ جولای 026 تیر) از طریق ایکس (X) صادر شد، آدجوبی اعلام کرد که برخی از جرایم ادعایی ویلیامز شامل استفاده از ارزهای دیجیتال برای انجام کلاهبرداری است.

آدجوبی اعلام کرد: “اداره تحقیقات جنایی نیروی پلیس نیجریه در حال حاضر در حال بررسی شکایات مطرح شده علیه گروه بلورد، بلورد املاک و مستغلات (Blord Real Estate Ltd)، بلورد جت‌پای (Blord Jetpaye Limited) و فناوری بیل‌پوینت (Billpoint Technology) است. این جرایم شامل اتهاماتی مربوط به کلاهبرداری ارزهای دیجیتال، کمک به کلاهبرداری اینترنتی، کلاهبرداری مرتبط با رایانه، تأمین مالی تروریسم و عدم رعایت چارچوب‌های نظارتی است.”

یک چهره مرموز در چشم انداز رمزارزهای نیجریه

سخنگوی پلیس وعده داد که نیروی پلیس نیجریه (NPF) دقت لازم را در این خصوص به خرج خواهد داد و متعهد شد که فضای سایبری نیجریه را امن و مطمئن نگه دارد.

در حالی که پلیس جزئیات بیشتری در مورد اعمال جنایی ادعایی ویلیامز به اشتراک نگذاشت، یکی از فعالان ناشناس در صنعت ارزهای دیجیتال نیجریه چنین استدلال کرد که این میلیاردر خودخوانده خود را به سمت این مشکلات هدایت کرده است. این فعال ادعا کرد که ویلیامز همه جا حضور داشت و رهبران صنعت نتوانستند تشخیص دهند که آیا او یک معامله‌گر است یا یک سرمایه‌گذار. لازم به ذکر است که ویلیامز از سوی برخی از بزرگترین انجمن‌های کریپتوی نیجریه به رسمیت شناخته نمی‌شود.

علاوه بر این، اتهاماتی وجود دارد که ویلیامز یک پلتفرم تبادل را اداره می‌کرد که استیبل ‌کوین USDT و بیت ‌کوین را با استفاده از نایرا خریداری می‌کرد. مقامات نیجریه اخیراً این عمل را غیرقانونی اعلام کرده‌اند که باعث شده چندین صرافی جهانی کریپتو جفت‌ارزهای معاملاتی شامل نایرا را از پلتفرم‌های خود حذف کنند.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پلیس نیجریه یک میلیاردر خودخوانده رمزارز را به اتهام کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال و تامین مالی تروریسم دستگیر کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.