گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 18 جولای 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 18 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز، بازار سهام ایالات متحده پس از عملکرد رکوردشکنی که داشت، به دلیل نگرانی‌ها از محدودیت‌های سخت‌تر آمریکا بر فروش جهانی چیپ به چین، با افت مواجه شد.

با شروع ساخت و ساز و مجوزهای ساختمانی در ماه ژوئن که از انتظارات فراتر رفتند، داده‌های اقتصادی منتشر شده امروز نشان داد که اقتصاد ایالات متحده همچنان مقاوم است.

با وجود داده‌های اقتصادی مثبت، شاخص دلار امروز کاهش یافت که عمدتاً به دلیل کاهش ارزش آن در مقابل ین به دنبال احتمال مداخله بانک ژاپن بود.

در جای دیگر، بر اساس داده‌هایی که نشان دادند تورم در بریتانیا بیش از حد انتظار افزایش یافته است، پوند استرلینگ به بالاترین سطح در یک‌ سال گذشته خود در برابر دلار رسید و به $1.303 رسید.

هر دو شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کل کالاها و کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی در ماه ژوئن بدون تغییر باقی ماندند و به ترتیب، به 2.0 درصد و 3.5 درصد رسیدند.

با وجود نگرانی‌ها از محدودیت‌های آمریکا بر فروش چیپ به چین، بازار فلزات پایه به طور کلی بدون تغییر باقی ماند. آلومینیوم همچنان بالاتر از سطح مستحکم ۲,۴۰۰ دلار در هر تن با قیمت ۲,۴۰۲ دلار در هر تن حمایت شد، در حالی که قیمت مس کمی کاهش یافت و به ۹,۶۳۵ دلار در هر تن رسید.

قیمت سرب و قلع به طور کلی بدون تغییر باقی ماندند، در حالی که بهای روی به ۲,۸۴۷.۵۰ دلار در هر تن کاهش یافت.

پس از افزایش‌های دیروز، بهای فلزات گرانبها امروز کاهش یافتند. طلا با قیمت ۲,۴۶۴ دلار در هر اونس معامله شد، در حالی که نقره تمام سود دیروز را از دست داد و با قیمت ۳۰.۳۰ دلار در هر اونس معامله شد.

بهای نفت روندی صعودی داشت، و نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت‌های ۸۲.۶ دلار در هر بشکه و ۸۵ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 18 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.