تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 21 جولای 2024

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 21 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • داده‌های روز سه‌شنبه نشان‌دهنده خوش‌بینی در شاخص خرده‌فروشی در ایالات متحده است که نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری است.
  • تورم کانادا بیش از حد انتظار کاهش یافت که گمانه‌زنی‌ها برای کاهش نرخ بهره در ماه جولای را تقویت کرد.
  • بانک مرکزی کانادا احتمالا هفته آینده نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

همچنان که در بحبوحه انتشار داده‌های ضعیف و کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، دلار کانادا به شدت سقوط می‌کند، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) نشان می‌دهد که این جفت ارز روند صعودی قوی را طی خواهد کرد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

همچنان که ارزش دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا که ضعیف بود، افزایش یافت، جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت. با وجودی که دلار در بازار گسترده‌تر ضعیف بود، لونی (دلار کانادا) ضعیف‌تر بود. داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که شاخص خرده‌فروشی آمریکا بهتر از حد انتظار بوده است که نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری اقتصادی است. در همین حال، تورم در کانادا بیش از حد انتظار کاهش یافت که گمانه‌زنی‌ها برای کاهش نرخ بهره در ماه جولای را افزایش داد.

آن چه که مسائل را پیچیده می‌کند، این است که کانادا روز جمعه فروش ناامیدکننده‌ای را گزارش کرد که بسیار کمتر از انتظارات بود. این روند به وضوح نشان داد که اقتصاد به دلیل نرخ‌های بالای بهره در حال فروپاشی است. در نتیجه، بانک مرکزی کانادا تمام دلایل لازم برای کاهش هزینه‌های وام‌گیری را دارد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده

سرمایه‌گذاران بر جلسه سیاست‌گذاری بانک مرکزی کانادا در هفته آینده تمرکز خواهند کرد. در همین حال، گزارش‌هایی در مورد تولید ناخالص داخلی (GDP) و کالاهای بادوام در ایالات متحده منتشر خواهد شد.

پس از این که تورم در ماه ژوئن بیشتر کاهش یافت، احتمالاً بانک مرکزی کانادا هفته آینده نرخ بهره را کاهش خواهد داد. پس از این که داده‌های این هفته نشان داد که تورم در کانادا تنها به ۲.۷ درصد افزایش یافته است، که کمتر از حد انتظار بود، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه جولای به شدت افزایش یافت. این در حالی است که در ماه مه، تورم به ۲.۹ درصد رسیده بود. در همین حال، اقتصاددانان انتظار دارند که بانک مرکزی دو بار دیگر در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش دهد.

در همین حال، داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده وضعیت اقتصاد را نشان خواهد داد. با این حال، مگر در صورت وقوع شگفتی بزرگی، بعید است که چشم‌انداز کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر تغییر کند.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: گاوها برای سطح مقاومت محدوده آماده می‌شوند

USDCAD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

از لحاظ تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (SMA-22) معامله می‌شود و شاخص قدرت نسبی (RSI) بالاتر از ۵۰ قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها (خریداران) کنترل را در دست دارند. با این حال، قیمت به صورت محدودی در حال نوسان است و از میانگین متحرک ساده عبور می‌کند. بنابراین، خرس‌ها (فروشندگان) و گاوها (خریداران) به طور مساوی با هم مطابقت دارند و بازار جهت‌گیری روشنی ندارد.

لازم به ذکر است که قیمت در محدوده بین سطح حمایت ۱.۳۶۰۰ و سطح مقاومت ۱.۳۷۵۰ باقی مانده است. بنابراین، برای شروع روند صعودی، قیمت باید از این محدوده خارج شود. از آنجا که گاوها (خریداران) کنترل بازار را در دست دارند، قیمت ممکن است مقاومت محدوده را به چالش بکشد. افزایش قیمت به بالای این محدوده اجازه می‌دهد تا قیمت به سطح کلیدی ۱.۳۹۰۰ بازگردد. با این حال، اگر قیمت نتواند از این محدوده بالاتر رود، ممکن است به تثبیت ادامه دهد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 21 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.