تعداد بیشتری از شرکت‌های استخراج بیت کوین پاراگوئه را به مقصد برزیل ترک می‌کنند

تعداد بیشتری از شرکت‌های استخراج بیت کوین پاراگوئه را به مقصد برزیل ترک می‌کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

افزایش اخیر هزینه‌های برق که توسط شرکت ملی برق پاراگوئه (ANDE) برای شرکت‌های استخراج بیت‌ کوین اعمال شده، تأثیرات زیادی بر عملیات آن‌ها گذاشته است. بر اساس گزارش‌های جدید، گروه پنگوئن (Penguin Group)، یکی از شرکت‌های استخراج ارزهای دیجیتال، قراردادی را برای تأمین 400 مگاوات انرژی در برزیل امضا کرده است. این کشور می‌تواند مقصدی باشد که سایر شرکت‌ها نیز در نظر دارند.

پس از افزایش هزینه‌های برق، شرکت‌های استخراج بیت‌ کوین پاراگوئه به برزیل چشم دوخته‌اند

برزیل به عنوان مقصدی احتمالی برای شرکت‌های فعال در حوزه استخراج بیت‌ کوین که در پاراگوئه مستقر هستند، به میزان بیشتری مورد توجه قرار گرفته است. افزایش اخیر هزینه‌های برق که توسط اداره ملی برق پاراگوئه (ANDE) اعمال شد و این هزینه‌ها را تا ۱۴ درصد افزایش داد، به طور جدی توانایی عملیات استخراج بیت ‌کوین در این کشور را تحت تأثیر قرار داد و این اپراتورها به دنبال گزینه‌های جایگزین برای انتقال فعالیت‌های خود هستند.

یکی از این شرکت‌ها، گروه پنگوئن (Penguin Group)، به تازگی تمرکز خود را به برزیل معطوف کرده و یک سایت نامعلوم را برای انتقال عملیات خود در کشور همسایه تأمین کرده است. بیورن اشمیدکه (Björn Schmidtke)، مدیرعامل و از ‌بنیان‌گذاران گروه پنگوئن، اعلام کرد که پس از مذاکرات، پنگوئن قراردادی برای تأمین ۴۰۰ مگاوات انرژی در “شرایط عالی” به دست آورده است و ۴۰۰ مگاوات دیگر نیز در راه است.

برونو واکوتی (Bruno Vaccotti)، رئیس امور عمومی پنگوئن، اظهار داشت که این حرکت به دلیل “طمع بیش از حد” که شرکت ملی برق نشان داده، صورت گرفته است و بیش از ۱۵۰ شغلی که این شرکت در حال حاضر در پاراگوئه دارد، در معرض خطر قرار گرفته است.

این تصمیم نشان‌دهنده تغییر استراتژی شرکت‌های استخراج بیت‌ کوین در مواجهه با افزایش هزینه‌های عملیاتی است و ممکن است به تغییرات گسترده‌تری در صنعت استخراج ارزهای دیجیتال و سیاست‌های انرژی در منطقه منجر شود.

واكوتی (Vaccotti) از اثر افزایش هزینه برق بر صنعت استخراج بیت ‌کوین در پاراگوئه ابراز تأسف کرد و از نتیجه‌ای که احتمالاً از این اقدامات ناشی می‌شود، انتقاد کرد. وی اظهار داشت:

“امروز، پاراگوئه، بدون پایه‌های فنی، با دیدگاه کوتاه‌مدت بدفهمیده شده و بدون ارزیابی تأثیری که طمع و غرور به همراه دارد، تمام تلاش خود را برای حذف یک صنعت انجام می‌دهد.”

پیشتر، واکوتی از اقدامات شرکت ملی برق در مورد استخراج غیرقانونی بیت ‌کوین انتقاد کرده بود و اعلام کرده بود که در حالی که این فعالیت‌ها باید دنبال شوند، مشکلات دیگری مانند “قراردادهای لاشخور”، نیز وجود دارد که بر صنعت تأثیر می‌گذارند.

در همین حال، نمایندگان صنعت استخراج بیت ‌کوین در تلاش هستند تا با سانتیاگو پنا (Santiago Pena)، رئیس‌جمهور پاراگوئه، و مقامات شرکت ملی برق دیدار کنند تا درباره ممکن بودن بازگشت افزایش هزینه‌ها به حالت قبل و ادامه فعالیت در کشور صحبت کنند.

نظر شما در مورد مهاجرت چندین شرکت استخراج بیت کوین از پاراگوئه به برزیل چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تعداد بیشتری از شرکت‌های استخراج بیت کوین پاراگوئه را به مقصد برزیل ترک می‌کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.