گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 23 جولای 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 23 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

با انتشار خبر کناره‌گیری جو بایدن (Joe Biden) از رقابت ریاست‌جمهوری، امروز بازار سهام ایالات متحده با افزایش قیمت‌ها روبه‌رو شد. این خبر تأثیر کمی بر بازارها داشت، به طوری که شاخص دلار تقریباً بدون تغییر در 104.35 باقی ماند و بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده به طور ثابت در 4.22 درصد باقی ماند.

سرمایه‌گذاران فردا منتظر انتشار داده‌های مربوط به شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) هستند، که اطلاعاتی در مورد نوسانات هزینه‌های زندگی و مصرف در ایالات متحده ارائه خواهد داد. این اطلاعات بسیار مهم است چون سرمایه‌گذاران بر حرکت‌های بعدی فدرال رزرو (Fed) در سیاست‌های پولی تمرکز دارند.

انتظار می‌رود که فشارهای قیمتی بیشتر کاهش یابند، که باعث تقویت گمانه‌زنی‌های سرمایه‌گذاران در مورد اولین کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر خواهد شد.

کاهش قیمت فلزات پایه و فلزات گرانبها

فلزات پایه امروز به روند نزولی خود ادامه دادند و با اتخاذ پوزیشن‌های فروش، مجموعه‌ای از سطوح حمایت قوی را آزمایش کردند. به‌ طور خاص، مس در حال آزمایش سطح حمایت ۹,۲۰۰ دلار در هر تن است و قیمت آلومینیوم به سمت سطح ۲,۳۰۰ دلار در هر تن کاهش می‌یابد.

روند مشابهی در سایر بخش‌های این مجموعه دیده شد و سودهای کسب شده در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۳ خورشیدی) را از بین برد. با دوره معاملات آرام‌تر و عدم قطعیت در مورد مسیر قیمت‌های آینده، انتظار می‌رود که در پوزیشن‌های خرید بازنگری شوند. با توجه به محیط نوسانات پایدار، معتقدیم که حرکات بازار به تدریج آرام می‌شوند و دچار کاهش قیمت سریع نمی‌شوند. بنابراین، اگر قیمت‌ها در کوتاه‌مدت از سطوح حمایت قوی عبور نکنند، ممکن است شاهد یک روند معکوس جزئی باشیم.

ارزش فلزات گرانبها امروز پایین آمدند. طلا از قیمت رکورد اخیر خود عقب‌نشینی کرد و دوباره زیر سطح ۲,۴۰۰ دلار در هر اونس معامله شد، در حالی که قیمت نقره به زیر ۲۹ دلار در هر اونس کاهش یافت.

قیمت نفت نیز کاهش یافت و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت ۷۹.۹ دلار در هر بشکه و ۸۲.۳ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 23 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.