با کاهش شدید امتیاز شاخص فصل آلت کوین، بیت کوین همچنان به سلطه خود ادامه می‌دهد

با کاهش شدید امتیاز شاخص فصل آلت کوین، بیت کوین همچنان به سلطه خود ادامه می‌دهد
آنچه در این مقاله میخوانید

در اواسط ماه جولای، شاخص فصل آلت‌ کوین‌ها (Altcoin Season Index یا ASI) در سایت blockchaincenter.net شروع به افزایش کرد و به رقم بالای ۴۶ رسید و به آستانه مهم ۷۵ نزدیک شد. با این حال، از آن زمان تاکنون، نمره ASI به ۲۴ کاهش یافته است، که نشان می‌دهد دوره افزایش سود برای ارزهای دیجیتال جایگزین اکنون دورتر شده است.

عملکرد بهتر بیت‌ کوین نسبت به آلت ‌کوین‌ها با کاهش نمره ASI به 24

در حال حاضر، دوره بیت کوین (Bitcoin یا BTC) است و بیت کوین از زمان سقوط‌های قابل توجه در بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ همچنان تسلط خود را حفظ کرده است. هر دو فروپاشی FTX و Terra/LUNA در همان سال رخ دادند. آخرین فصل رسمی آلت‌ کوین‌ها در جریان افزایش شدید بازار در سال ۲۰۲۱ رخ داد، با تنها دو دوره کوتاه در ماه‌های ژانویه و مارس ۲۰۲۴ که این روند را شکسته‌اند. به طور کلی، اگر ۷۵ درصد از ۵۰ کوین برتر در طول آخرین فصل (۹۰ روز) عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشند، آن را فصل آلت‌ کوین‌ها در نظر می‌گیرند.

شاخص فصل آلت کوین

یک نمره شاخص فصل آلت‌کوین‌ها (Altcoin Season Index یا ASI) برابر یا بالاتر از ۷۵ نشان‌دهنده فصل آلت ‌کوین‌ها است. نمرات زیر ۷۵ نشان می‌دهند که این دوره، دوره بیت ‌کوین است. اوایل این ماه، در تاریخ ۱۲ جولای (22 تیر)، نمره ASI به اوج ۴۶ رسید اما از آن زمان تاکنون ۴۷.۸۲ درصد کاهش یافته و به ۲۴ رسیده است. این روند نشان می‌دهد که همچنان دوره بیت‌ کوین است و فصل آلت ‌کوین‌ها دور از دسترس باقی مانده است. با وجود فهرست شدن صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETFs) اسپات اتر در تاریخ ۲۳ جولای (2 مرداد)، بیت ‌کوین (BTC) عملکرد بهتری نسبت به اتر (ETH) داشته است.

عملکرد 50 آلت کوین برتر

برای مثال، در دو هفته گذشته، ارزش بیت ‌کوین ۲۰.۴ درصد افزایش داشته است و در هفته گذشته به تنهایی ۷.۱ درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافته است. در مقابل، ارزش اتر در همان دو هفته ۱۶.۲ درصد افزایش یافته و تنها ۲.۲ درصد در هفت روز گذشته در برابر دلار افزایش داشته است. در ۲۴ ساعت گذشته، اقتصاد توکن قرارداد هوشمند ۰.۱ درصد کاهش یافته و در حال حاضر به ارزش ۷۲۴.۰۵ میلیارد دلار رسیده است. تونکوین (Toncoin یا TON) بهترین عملکرد را در ۹۰ روز گذشته داشته و ارزش آن ۱۹۳.۲ درصد افزایش یافته است.

با توجه به این که نمره شاخص فصل آلت ‌کوین‌ها (Altcoin Season Index یا ASI) همچنان به طور قابل توجهی زیر آستانه ۷۵ باقی مانده است، چشم‌انداز بازار به نفع بیت‌ کوین (Bitcoin) در مقابل آلت‌ کوین‌ها است. استمرار تسلط بیت‌ کوین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ممکن است نیاز به انتظار بیشتری برای بازگشت سودهای مبتنی بر آلت‌ کوین‌ها داشته باشند. با وجود نوآوری‌های اخیر در بازار ارزهای دیجیتال، از جمله صندوق‌های قابل معامله در بورس اتر (ethereum ETFs)، همچنان مومنتوم برای آلت‌ کوین‌ها کاهش یافته است.

این وضعیت نشان می‌دهد که بیت ‌کوین همچنان به عنوان ارز دیجیتال اصلی مورد توجه قرار دارد و سرمایه‌گذاران همچنان به آن اعتماد دارند. در حالی که آلت ‌کوین‌ها به نوآوری‌های جدیدی مانند ETF‌های اتر روی آورده‌اند، تسلط بیت‌ کوین به دلیل عملکرد برتر خود همچنان ادامه دارد. این مسئله ممکن است به دلیل اعتقاد به پایداری و قابلیت اعتماد بیشتر بیت‌ کوین نسبت به سایر رمز ارزها باشد.

نظر شما در مورد شانس کمتر فصل آلتکوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره با کاهش شدید امتیاز شاخص فصل آلت کوین، بیت کوین همچنان به سلطه خود ادامه می‌دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.