پرداخت‌های برون مرزی با روبل دیجیتال ممکن است در سال 2026 محقق شود

پرداخت‌های برون مرزی با روبل دیجیتال ممکن است در سال 2026 محقق شود
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس اظهارات آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه (State Duma Committee on the Financial Marketتسویه‌حساب‌های عمومی بین‌المللی با استفاده از روبل دیجیتال روسیه تا سال 2026 در دسترس نخواهد بود. آکساکوف اعلام کرد که در سال 2025، مقامات قصد دارند مرحله آزمایشی کنونی را گسترش دهند تا این تراکنش‌ها را در داخل روسیه اجرا کنند. پس از آن، آنها قابلیت‌های این سیستم را هم در داخل و هم در خارج از کشور عمومی و آزمایش خواهند کرد.

روبل دیجیتال برای انجام پرداخت‌های فرامرزی در سال 2026 گسترش خواهد یافت

مقامات روسیه در تلاش هستند تا توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه (CBDC) یعنی روبل دیجیتال را به مرحله عملیاتی برسانند. آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه (State Duma Committee on the Financial Market)، نظر خود را در مورد تحول آزمایشی روبل دیجیتال و تخمین زمانی برای پذیرش آن در مورد پرداخت‌های فرامرزی بیان کرد.

در مصاحبه‌ای با تاس (TASS)، خبرگزاری رسمی روسیه، آکساکوف اظهار داشت:

“فکر می‌کنم چند سال طول خواهد کشید. ابتدا باید تسویه حساب‌های متقابل در کشور را برقرار کنیم. اکنون این آزمایش گسترش خواهد یافت.”

علاوه بر این، آکساکوف اعلام کرد که معتقد است سال 2025 سال آماده‌سازی و اجرای استفاده از این ارز دیجیتال در داخل روسیه برای انجام پرداخت‌ها خواهد بود. همچنین او اعلام کرد که سال 2026 سالی خواهد بود که استفاده عمومی از روبل دیجیتال به ‌طور تدریجی در کشور آغاز خواهد شد تا ریسک‌های معرفی یک فناوری جدید به زندگی مردم روسیه به حداقل برسد.

اظهارات آکساکوف پس از سخنرانی رئیس‌جمهور پوتین (Putin) در مورد دارایی‌های دیجیتال بیان شد، جایی که او خواستار ایجاد شرایط مناسب برای گردش دارایی‌های دیجیتال در داخل کشور و با سایر اقتصادها شد. پوتین همچنین خواستار “اجرای گسترده و کامل روبل دیجیتال” در اقتصاد روسیه شد.

تنظیم مقررات مربوط به استخراج ارزهای دیجیتال و مسائل دیگر دارایی‌های دیجیتال از سال 2022 در جریان است، اما دومای دولتی (State Duma) هنوز نتوانسته است آن را تصویب کند. در حالی که این مقررات با چندین مانع به دلیل محتوای آن روبرو شده است، انتظار می‌رود که در ماه آگوست تصویب شود و راه را برای عادی‌سازی پرداخت‌های دیجیتال و فعالیت‌های استخراج ارزهای دیجیتال در کشور هموار کند.

نظر شما در مورد پیش‌بینی‌ها در مورد زمان استفاده از روبل دیجیتال برای پرداخت‌های فرامرزی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پرداخت‌های برون مرزی با روبل دیجیتال ممکن است در سال 2026 محقق شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.