ارز دیجیتال بانک مرکزی غنا نیاز به واسطه‌های متعدد در پرداخت‌های فرامرزی را رفع می‌کند

ارز دیجیتال بانک مرکزی غنا نیاز به واسطه‌های متعدد در پرداخت‌های فرامرزی را رفع می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

تایید مفهوم اخیر که توسط بانک غنا و اداره پولی سنگاپور انجام شد، نشان داد که ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) سنگاپور امکان پرداخت‌های فرا‌مرزی را فراهم می‌کند و بسیاری از واسطه‌ها و هزینه‌های مرتبط را حذف می‌کند. Giesecke+Devrient (G+D) اعلام کرد که این تایید مفهوم (POC) اثربخشی استفاده از مدارک دیجیتال برای تجارت بین‌المللی و پرداخت‌های فرا‌مرزی را نشان داد.

قابلیت استفاده از ای-سدی (E-cedi) در تراکنش‌های بین‌مرزی

Giesecke+Devrient  (G+D)، شریک فناوری بانک مرکزی غنا، اعلام کرد که تایید مفهوم (POC) اخیر نشان داده است که یک زنجیره طولانی از واسطه‌ها و هزینه‌های مرتبط در پرداخت‌های فرا‌مرزی ضروری نیست. G+D همچنین ادعا کرد که این آزمایش نشان داده است که ای-سدی نه تنها برای پرداخت‌های داخلی مفید است بلکه پتانسیل تبدیل پرداخت‌های فرامرزی را نیز دارد.

آن چنان که گزارش شده بود، بانک غنا (BoG) تکمیل موفقیت‌آمیز اولین تایید مفهوم در پروژه اقتصاد دیجیتال نیمه‌قابل تعویض (DESFT) با استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود، معروف به ای-سدی را اعلام کرد. این آزمایش قابلیت استفاده از ای-سدی در تراکنش‌های فرا‌مرزی بین غنا و سنگاپور را نشان داد.

این موفقیت اثربخشی استفاده از مدارک دیجیتال برای تجارت بین‌المللی و پرداخت‌های فرا‌مرزی را تأیید می‌کند. بانک مرکزی غنا و همتای سنگاپوری آن اولین تراکنش فرا‌مرزی را در ماه آوریل تکمیل کردند.

پتانسیل E-Cedi در اقتصاد توکن جهانی

قبل از آن، پروژه بر طراحی و توسعه یک سیستم اعتبارنامه معتبر متمرکز بود. در آن زمان، ماکسول اوپوکو-آفاری (Maxwell Opoku-Afari)، معاون رئیس بانک غنا (BOG)، این نقطه عطف را تحسین کرد و بر حمایت بانک مرکزی از شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) تأکید کرد.

در اظهار نظری درباره موفقیت تایید مفهوم، ولفرام سیدمان (Wolfram Seidemann)، مدیر عامل فناوری ارز G+D، گفت:

“آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در غنا نشان داد که ای-سدی سیستم پرداخت داخلی غنا را بهبود خواهد بخشید. علاوه بر این، اکنون توانستیم پتانسیل ارز دیجیتال را در اقتصاد جهانی توکن ثابت کنیم. این تایید مفهوم نشان داد که چگونه می‌توان چالش‌های متعدد تجارت بین‌المللی را حل کرد: پرداخت‌های برنامه‌پذیر، تبادل ارز خارجی و قابلیت همکاری با پلتفرم‌های پرداخت بین‌مرزی و اعتبارنامه‌ها.”

بر اساس این بیانیه، این آزمایش یک تلاش مشترک بود که شامل بانک فیدلیتی (Fidelity Bank)، یک بانک تجاری غنایی که خدمات بانکی و تبادل برای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ارائه می‌داد، بود. علاوه بر نشان دادن کاربرد ای-سدی، این آزمایش همچنین اهمیت ارز دیجیتال بانک مرکزی را در دیجیتالی کردن تجارت بین‌المللی برای شرکت‌های کوچک و متوسط برجسته کرد.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی غنا نیاز به واسطه‌های متعدد در پرداخت‌های فرامرزی را رفع می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.