تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)، 28 جولای 2024

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)، 28 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز پوند/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • سرمایه گذاران به طور کامل انتظار دو کاهش نرخ بهره تا ماه دسامبر از سوی بانک انگلیس (BoE) را دارند.
  • داده‌های مربوط به فعالیت‌های تجاری ایالات متحده و بریتانیا در ماه ژوئن گسترش بیشتری را نشان می‌دهد.
  • سرمایه گذاران توجه زیادی به جلسات سیاست پولی در ایالات متحده و بریتانیا خواهند داشت.

همچنان که فعالان بازارها بیشتر به سمت چشم‌انداز کاهش نرخ بهره از سوی بانک انگلیس پیش می‌روند، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز پوند/ دلار آمریکا نشان می‌دهد که این جفت ارز روند نزولی خواهد داشت.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

همچنان که انتظارات کاهش نرخ بهره بانک انگلیس افزایش یافت، قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) هفته گذشته کاهش یافت. در همین حال، پس از آن که داده‌ها نشان دادند که اقتصاد مقاوم و تورم کاهش یافته است، دلار آمریکا تقویت شد. سرمایه‌گذاران انتظار دو کاهش نرخ بهره از سوی بانک انگلیس تا ماه دسامبر را دارند. با این حال، زمان‌بندی آن هنوز مشخص نیست. همچنان که گمانه‌زنی‌ها برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر نیز افزایش یافت، گمانه‌زنی‌ها برای کاهش نرخ بهره افزایش یافت.

در همین حال، داده‌های مربوط به فعالیت کسب و کار از ایالات متحده و بریتانیا نشان داد که در ماه ژوئن هر دو اقتصاد همچنان در حال رشد هستند. بنابراین، هر دو اقتصاد با وجود نرخ‌های بهره بالا، عملکرد خوبی دارند. داده‌های بیشتر از ایالات متحده نشان داد که رشد اقتصادی در سه‌ماهه دوم بیشتر از حد انتظار بوده و مطالبات بیکاری کاهش یافته است. این هفته با داده‌های تورم که به مقدار مورد انتظار 0.2 درصد رسید، به پایان رسید.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در هفته آینده

هفته آینده، سرمایه‌گذاران به دقت به نشست‌های سیاست پولی در ایالات متحده و بریتانیا توجه خواهند کرد. فدرال رزرو روز چهارشنبه جلسه خواهد داشت و به احتمال زیاد نرخ بهره را بدون تغییر در 5.50 درصد نگه خواهد داشت. در همین حال، بانک انگلستان روز پنجشنبه جلسه خواهد داشت و احتمال 50 درصدی وجود دارد که سیاست‌گذاران به کاهش هزینه‌های وام‌دهی رأی دهند.

علاوه بر این، فعالان بازارها به گزارش مهم اشتغال ماهانه ایالات متحده توجه خواهند کرد. گزارش آخر نشان داد که رشد اشتغال کندتر شده و نرخ بیکاری افزایش یافته است. اگر این روند ادامه یابد، سیاست‌گذاران ممکن است موضع کاهش نرخ بهره را اتخاذ کنند. در همین زمان، ارزش دلار کاهش خواهد یافت و این روند می‌تواند به افزایش ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) کمک کند.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا: خرس روند صعودی را در میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) به چالش می‌کشد

GBPUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) پس از رسیدن به اوج‌های جدید به میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) بازگشته است. با این حال، تمایل صعودی همچنان پابرجاست چون قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) و شاخص قدرت نسبی (RSI) کمی بالاتر از 50 است. روند صعودی زمانی ادامه یافت که قیمت از سطح مقاومت کلیدی 1.2800 عبور کرد.

قبل از این که قیمت به سطح کلیدی 1.3050 برسد، خرس‌ها باعث ایجاد یک اصلاح قیمت شدند. اگر روند صعودی همچنان باقی بماند، قیمت از میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) بازخواهد گشت و مجدداً به سطح مقاومت 1.3050 خواهد رسید. با این حال، اگر خرس‌ها کنترل را در دست بگیرند، ممکن است قیمت به زیر میانگین متحرک ساده (SMA) و سطح حمایت 1.2800 برسد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)، 28 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.