گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 31 جولای 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 31 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

ارزش سهام‌های آمریکا در ابتدای روز امروز کاهش یافتند. شاخص ضریب اطمینان مصرف‌کننده آمریکا که توسط هیئت کنفرانس گزارش شده است، کاهش اندکی داشت و به 100.3 در ماه جولای رسید که همچنان بالاتر از انتظارات تحلیلگران بود.

شاخص دلار کمی افزایش یافت و به 104.66 رسید، در حالی که بازده اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا به کاهش خود ادامه داد و به ۴.۱۷ درصد رسید.

در جای دیگر، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) منطقه یورو نیز فراتر از انتظارات بود و در سه‌ماهه دوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۶ درصد افزایش یافت، در حالی که در  سه‌ماهه اول ۰.۴ درصد بود.

در میان اقتصادهای بزرگ، فرانسه و اسپانیا از انتظارات فراتر رفتند، ایتالیا ثبات خود را حفظ کرد، در حالی که تولید آلمان به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت که ترس‌ها از بحران طولانی‌مدت در کشوری که به مدت یک دهه قدرت اصلی اروپا بود را افزایش داد.

فلزات پایه بار دیگر تمایلی به افزایش قیمت نشان ندادند که این امر باعث شد احتیاط در سراسر این مجموعه دیده شود. به ویژه، مس دوباره سطح حمایت قوی ۹,۰۰۰ دلار در هر تن را آزمایش کرد و در زمان نوشتن این متن نزدیک به پایین‌ترین حد اخیر ۸,۹۰۰ دلار در هر تن معامله می‌شد.

قیمت آلومینیوم به سطح حمایت ۲,۲۰۰ دلار در هر تن نزدیک‌تر شد، در حالی که بهای سرب به ۲,۰۶۳ دلار در هر تن کاهش یافت.

نیکل تنها استثنا بود، چون قیمت آن دوباره به بالای سطح قوی ۱۶,۰۰۰ دلار در هر تن رسید. انتظار داریم قیمت‌ها در روزهای آینده کمی افزایش یابند و به ۱۶,۴۰۰ دلار در هر تن برسند.

قیمت فلزات گران‌بها امروز افزایش‌ جزئی داشتند، و طلا ضررهای دیروز را جبران کرده و با قیمت ۲,۳۸۶ دلار در هر اونس معامله ‌شد. قیمت نقره نتوانست به سطح ۲۸ دلار در هر اونس برسد و در ۲۷.۹ دلار در هر اونس تثبیت شد.

قیمت نفت کاهش یافت، و بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به ۷۴.۷ دلار در هر بشکه و نفت خام برنت (Brent) به ۷۸.۵ دلار در هر بشکه رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 31 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.