اطمینان چین از دستیابی به هدف تولید ناخالص داخلی

اطمینان چین از دستیابی به هدف تولید ناخالص داخلی
آنچه در این مقاله میخوانید

یک مقام ارشد اقتصادی این کشور روز پنجشنبه گفت: چین توانایی و اعتماد به نفس برای مقابله با مشکلات اقتصادی و دستیابی به هدف رشد سالانه حدود 5 درصدی این کشور در سال جاری را دارد.

ژائو چنشین گفت، اگرچه اقتصاد گسترده‌تر با فشار ناشی از افزایش عوامل منفی محیط خارجی، فقدان تقاضای داخلی موثر و ریسک‌های طولانی در بخش‌های کلیدی مواجه است، چین همچنان از شرایط مطلوب و عوامل مثبت حمایت‌کننده از بهبود اقتصادی در نیمه دوم برخوردار است.

ژائو روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در پکن گفت: ما هنوز فضای زیادی برای افزایش تعدیل سیاست ضد چرخه‌ای داریم.

وی افزود: با یک سری اقدامات سیاست محرک که به تدریج اعمال می‌شود، پایه‌های بهبود اقتصادی بیشتر تحکیم می‌شود. ما شرایط، قابلیت‌ها و اعتماد به نفس برای غلبه بر مشکلات اقتصادی، مقابله با چالش‌های ناشی از گذارهای اقتصادی و دستیابی به هدف رشد سالانه را داریم.

آخرین داده‌های اقتصادی تصویری متفاوت از ثبات اقتصاد را نشان می‌دهد. گروه رسانه‌ای Caixin روز پنجشنبه اعلام کرد که شاخص مدیران خرید تولیدی عمومی Caixin چین از 51.8 در ژوئن به 49.8 در ماه ژوئیه کاهش یافت، در حالی که داده‌های اداره ملی آمار روز چهارشنبه نشان داد که PMI رسمی تولید در ژوئیه به 49.4 رسیده است که از 49.5 کاهش یافته است.

در همین حال، Caixin گفت که احساسات در بخش تولید چین در ماه ژوئیه مثبت باقی ماند و سطح اطمینان از پایین‌ترین سطح ژوئن افزایش یافت. شرکت‌ها خوشبین بودند که تلاش‌های توسعه کسب و کار و عرضه محصولات جدید می‌تواند به افزایش فروش در سال آینده کمک کند.

وانگ ژ، اقتصاددان ارشد در Caixin Insight Group می‌گوید: مهم‌ترین مسائل هنوز تقاضای داخلی مؤثر ناکافی و خوش‌بینی ضعیف بازار است. تلاش‌های سیاستی باید بر تثبیت رشد، تقویت اشتغال، حفاظت از معیشت مردم، تشدید اقدامات محرک سیاست‌گذاری، اطمینان از اجرای مؤثر سیاست‌های قبلی و آزادسازی نشاط بازار متمرکز شود.

کارشناسان می‌گویند آخرین جلسات کلیدی نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران احتمالاً در نیمه دوم سیاست‌های افزایشی جدیدی را در نظر خواهند گرفت که به طور قابل توجهی به افزایش اعتماد بازار و بهبود پایدار اقتصادی برای بقیه سال کمک خواهد کرد.

گوئو روز پنجشنبه در یک سمپوزیوم وضعیت اقتصاد کلان در پکن گفت: ما در سال جاری قادر به دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی سالانه هستیم.

نشست اجرایی شورای دولتی که روز چهارشنبه برگزار شد بر لزوم بهینه‌سازی و تقویت سیاست‌های کلان اقتصادی تاکید کرد و خواستار تلاش برای اجرای بهتر سیاست‌های موجود و بررسی سیاست‌های افزایشی جدید شد.

دفتر سیاسی کمیته مرکزی چین روز سه‌شنبه جلسه‌ای را برای تحلیل عملکرد اقتصادی این کشور برگزار کرد. این نشست متعهد شد که حمایت‌های کلان اقتصادی را در نیمه دوم، با تمرکز بیشتر بر گسترش تقاضای داخلی، پرورش بخش‌های نوظهور، و گسترش بیشتر فضای باز، در تلاش برای دستیابی به هدف رشد سالانه کشور برای سال 2024، افزایش دهد.

دیدگاه خود را درباره اطمینان چین از دستیابی به هدف تولید ناخالص داخلی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.