هشدار پیتر شیف در مورد فروش انبوه ETF بیت ‌کوین

هشدار پیتر شیف در مورد فروش انبوه ETF بیت ‌کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان و حامی طلا، به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که کاهش شدید قیمت بیت ‌کوین می‌تواند موجب تسویه گسترده صندوق‌های قابل معامله بیت‌ کوین (ETF) شود. او هشدار داد: “اگر چنین شود، برای یک دوشنبه سیاه کریپتو آماده باشید.” او معتقد است که بیت ‌کوین برای تقریباً سه سال در بازار نزولی بزرگی بوده است.

پیتر شیف نسبت به کاهش شدید ETF های بیت‌ کوین و اتریوم هشدار می‌دهد

پیتر شیف، اقتصاددان و حامی طلا، بار دیگر انتقادات خود نسبت به بیت‌ کوین را از طریق انتشار مجموعه‌ای از پست‌ها در پلتفرم اجتماعی ایکس بیان کرد و دیدگاه خود را در مورد بازار بیت‌ کوین پس از افت قیمت آن در آخر هفته به اشتراک گذاشت.

این حامی طلا توضیح داد که قیمت بیت کوین به زیر ۵۸,۰۰۰ دلار سقوط کرده است و خاطرنشان کرد که اگر قیمت این رمزارز تا فردا در زمان بازگشایی بازار سهام آمریکا از کمترین سطح خود در ماه جولای بگذرد، صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین (ETF) می‌توانند بیش از ۱۵ درصد سقوط کنند و به ۳۰ درصد کمتر از بالاترین سطوح مشاهده شده در ماه ژانویه خود برسند. شیف پیش‌بینی کرد:

“چنین افت بزرگی ممکن است سرانجام باعث تسویه گسترده ETF ها شود. اگر چنین شود، برای یک دوشنبه سیاه کریپتو آماده باشید.”

در پست دیگری، شیف به این نکته اشاره کرد که سرمایه‌گذاران ETF بیت ‌کوین برای مدت طولانی متعهد نیستند و اظهار داشت: “خریداران ETF بیت ‌کوین هولدرهای بلندمدت نیستند. آنها هرگز تجربه زیان‌هایی به این اندازه در بیت ‌کوین را نداشته‌اند. این یک بیداری ناگهانی خواهد بود، به ویژه از آنجا که به آنها گفته شده بود بیت ‌کوین یک دارایی امن و ذخیره ارزش است.”

وقتی قیمت بیت‌ کوین در روز شنبه به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار سقوط کرد، شیف اظهار نظر کرد: “اکنون ۱۹ درصد نسبت به بالاترین سطح خود کاهش یافته است. اما از نظر طلای واقعی، که بهترین راه برای اندازه‌گیری قیمت آن است، ۳۴ درصد نسبت به بالاترین سطح خود در نوامبر ۲۰۲۱ کاهش یافته است. بیت ‌کوین تقریباً سه سال است که در یک بازار خرسی بزرگ بوده و هولدرها هنوز متوجه آن نشده‌اند.”

شیف همچنین پیش‌بینی خود را در مورد اتریوم به اشتراک گذاشت و در روز یکشنبه در پلتفرم X اعلام کرد: “قیمت اتریوم برای اولین بار از ماه فوریه به زیر ۲,۸۰۰ دلار سقوط کرد. اکنون اتر بیش از ۱۰ درصد کمتر از زمانی که ETF‌های جدید اتریوم در روز جمعه بسته شدند، معامله می‌شود. اگر اتر تا باز شدن بازار سهام در روز دوشنبه این قیمت را حفظ کند، آن ETF‌ها ۲۵ درصد کمتر از بالاترین سطوح مشاده شده در ۲۷ جولای (6 مرداد) خود خواهند بود.”

نظر شما درباره پیش‌بینی‌های پیتر شیف در مورد کاهش شدید احتمالی قیمت ETF‌های بیت ‌کوین و اتریوم چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره هشدار پیتر شیف در مورد فروش انبوه ETF بیت ‌کوین بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.