ابزار Fedwatch و Polymarket از کاهش بسیار محتمل نرخ بهره توسط فدرال رزرو خبر می‌دهند!

ابزار Fedwatch و Polymarket از کاهش بسیار محتمل نرخ بهره توسط فدرال رزرو خبر می‌دهند!
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از نوسانات اخیر در بازارهای سهام جهانی، برخی تحلیلگران پیشنهاد می‌کنند که فدرال رزرو آمریکا ممکن است پیش از ماه سپتامبر یک کاهش نرخ اضطراری را اجرا کند. علاوه بر این، پیش‌بینی‌های فعالان بازار به سمت کاهش نرخ بهره در نشست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در ماه سپتامبر تمایل دارند. سوال اصلی میزان این کاهش است. بر اساس ابزار Fedwatch شرکت CME، احتمال کاهش ۵۰ واحدی (bps) بیشتر از کاهش ۲۵ واحدی است.

شرکت‌کنندگان در بازار کاهش‌های احتمالی نرخ بهره را در آینده پیش‌بینی می‌کنند

در حال حاضر، شرکت‌کنندگان در بازار در حال گمانه‌زنی هستند که آیا فدرال رزرو آمریکا به زودی نرخ‌های بهره را کاهش خواهد داد و آیا این کاهش کافی خواهد بود. برای کسب اطلاعات در مورد انتظارات بازار، افراد اغلب به داده‌های گروه CME مراجعه کرده یا از ابزار Fedwatch استفاده می‌کنند. علاوه بر این، برخی از گمانه‌زنی‌ها در مورد نرخ بهره فدرال رزرو در بازار پیش‌بینی بلاکچین Polymarket قرار گرفته‌اند. در حال حاضر، نرخ وجوه فدرال که توسط بانک مرکزی آمریکا تعیین شده است، بین 5.25 تا 5.5 درصد است که بالاترین سطح از سال 2001 تاکنون محسوب می‌شود.

داده‌های فعلی آینده‌نگرانه CME نشان می‌دهد که نرخ‌ها ممکن است تا پایان سال 2024 به بین 4 و 4.25 درصد کاهش یابد. ابزار Fedwatch احتمال 13.5 درصد کاهش 25 واحد (bps) در نشست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در 18 سپتامبر و احتمال 86.5 درصدی کاهش 50 واحدی نرخ بهره را نشان می‌دهد. برای نشست 7 نوامبر که پس از انتخابات آمریکا برگزار می‌شود، احتمال 8.6 درصدی کاهش 25 واحدی  و احتمال 56.8 درصدی کاهش نرخ‌ها به بین 4.5 و 4.75 درصد وجود دارد. با این حال، در برخی موارد ابزار Fedwatch نتوانسته است به طور دقیق اقدامات فدرال رزرو را پیش‌بینی کند.

در همین حال، گمانه‌زن‌ها در Polymarket به شدت فعال هستند و در مورد تصمیمات آینده فدرال رزرو گمانه‌زنی می‌کنند. تا ساعت 7 عصر به وقت شرقی در 5 آگوست (15 مرداد)، گمانه‌زنی به مبلغ 1.5 میلیون دلار روی نشست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در ماه سپتامبر نشان‌دهنده 60 درصد احتمال کاهش 50 واحدی (bps) نرخ بهره است. بر اساس گمانه‌زنی‌های  Polymarket، احتمال کاهش 25 واحدی حدود 37 درصد و احتمال باقی‌ماندن نرخ هدف بدون تغییر 5 درصد است. گمانه‌زنی‌هایی نیز در مورد تعداد کاهش‌های نرخ مورد انتظار در سال جاری نیز انجام شده است.

داده‌های Polymarket نشان می‌دهد که احتمال 25 درصدی وجود دارد که پنج کاهش نرخ بهره در سال جاری انجام شود که مجموعاً 125 واحد خواهد بود. احتمال 24 درصدی برای چهار کاهش نرخ بهره که نرخ‌ها را به میزان 100 واحد کاهش می‌دهد و احتمال 19 درصد برای سه کاهش نرخ که نرخ‌ها را به میزان 75 واحد کاهش می‌دهد، وجود دارد. احتمال‌های Polymarket و پیش‌بینی‌های ابزار Fedwatch به طور قابل توجهی در طول روز گذشته تغییر کرده‌اند چون بازارهای سهام جهانی یکی از بدترین روزهای خود از سال 1987 تاکنون را تجربه کرده‌اند. در حال حاضر، شرکت‌کنندگان در بازار با اضطراب مواجه هستند و می‌دانند که به نظر می‌رسد که فرود نرم* به طور فزاینده‌ای غیرمحتمل است.

* “فرود نرم” (Soft Landing) یک اصطلاح اقتصادی است که به وضعیتی اشاره دارد که در آن یک اقتصاد، پس از یک دوره رشد سریع یا تورم بالا، وارد یک دوره کاهش فعالیت‌های اقتصادی و رشد کندتر می‌شود، بدون اینکه وارد رکود (Recession) شود. هدف از سیاست‌های اقتصادی که به دنبال فرود نرم هستند، کاهش تدریجی رشد و تورم به سطوح پایدارتر است، بدون ایجاد بیکاری گسترده یا کاهش شدید تولید ناخالص داخلی (GDP).

در مورد احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر چه فکر می‌کنید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ابزار Fedwatch و Polymarket از کاهش بسیار محتمل نرخ بهره توسط فدرال رزرو خبر می‌دهند! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.