گزارش روزانه بازار فارکس، 7 آگوست 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 7 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از اظهارنظرهای معاون بانک ژاپن در مورد کاهش نرخ بهره، ارزش سهام آسیا در طول شب بالاتر رفتند.
  • کامالا هریس، تیم والز را به عنوان معاون خود در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا معرفی کرد.
  • صادرات چین در طول شب کمتر از حد انتظار بود.

اخبار بازار

  • همچنان که فعالان بازار پس از چند روز ریسک‌گریزی، به اضافه کردن ریسک ادامه می‌دهد، سهام‌های آسیایی شب گذشته با رشد همراه بودند، در حالی که دلار آمریکا در مقابل ارزهای گروه ۱۰ (G10) همچنان تقویت می‌شود. این تحرکات با رویکرد کاهش نرخ بهره از سوی اوچیدا (Uchida)، معاون بانک ژاپن (BoJ)، تشدید شد. اوچیدا اظهار داشت که بانک ژاپن نیاز دارد تا برای مدتی به سیاست‌های تسهیل پولی ادامه دهد و نباید نرخ‌ها را در زمانی که بازار ناپایدار است، افزایش دهد. این اظهارات باعث کاهش نسبتاً قابل توجه ارزش ین ژاپن شد و نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) نزدیک به ۲ درصد افزایش یافت و به ۱۴۷.۰۰ رسید. (بلومبرگ)
  • کامالا هریس (Kamala Harris) اعلام کرد که هم‌تیمی او برای رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تیم والز (Tim Walz)، فرماندار کنونی مینه‌سوتا (Minnesota)، خواهد بود. همچنان که آنها در یک تور گسترده از ایالت‌های مختلف عبور می‌کنند، شب گذشته در فیلادلفیا (Philadelphia) روی صحنه ظاهر شدند. والز به طور گسترده‌ای به عنوان یک پیشرو شناخته می‌شود که به جذب دموکرات‌های سنتی که در مراحل پایانی کمپین جو بایدن (Joe Biden) حمایت خود را از دست دادند، کمک خواهد کرد. (بلومبرگ)
  • در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده، فاصله بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بسیار نزدیک است، به طوری که برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که کامالا هریس (Kamala Harris) با اختلاف کمی از دونالد ترامپ (Donald Trump) پیش است، در حالی که نظرسنجی‌های دیگر نتیجه عکس را نشان می‌دهند. (بلومبرگ)
  • صادرات چین کمتر از انتظارات بوده و با رشد ۷ درصد سالانه در مقابل انتظار رشد ۹.۵ درصد سالانه مواجه شده است. واردات نیز بیش از حد انتظار افزایش یافت و به همین دلیل مازاد تجاری کل چین به ۸۴.۶۵ میلیارد دلار در مقابل انتظارات ۹۸.۴ میلیارد دلار رسید. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) به طور کلی این گزارش را به عنوان نکته‌ای مهم در ارزیابی اقتصاد چین و ارز رنمینبی (CNH) در نظر نمی‌گیرد، اما همچنان بر این باورند که چشم‌انداز کلی آن‌ها برای اقتصاد چین منفی است و انتظار دارند که نرخ برابری دلار به یوان چین (USDCNH) در میان‌مدت بالای ۷.۳۰ شود. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 7 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.