تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 11 آگوست 2024

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 11 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • انتظارات برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو بر دلار فشار آورد.
  • با افزایش قیمت نفت، دلار کانادا هفته پرقدرتی داشت.
  • سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار مربوط به تورم آمریکا هستند.

تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) حاکی از آن است که این جفت ارز روندی نزولی خواهد داشت. به دلیل گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، دلار تضعیف شد در حالی که به دلیل افزایش قیمت نفت، ارزش دلار کانادا افزایش یافت.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

در حالی که برخلاف انتظارات، ارزش دلار کانادا توانست در مقابل دلار آمریکا افزایش یابد، جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) در این هفته با روندی نزولی مواجه شد. هنگامی که هفته آغاز شد، آشفتگی بازار و ترس از رکود اقتصادی در ایالات متحده ابتدا باعث تقویت دلار شد، اما سپس روند معکوس شد.

با این حال، داده‌های مربوط به فعالیت‌های بخش خدمات و مطالبات بیکاری تصویری متفاوت از یک اقتصاد مقاوم را نشان دادند. در نتیجه، نگرانی‌ها در مورد رکود کاهش یافت. با این حال، انتظارات برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو همچنان بالا باقی ماند، که این موضوع فشار بیشتری بر دلار وارد کرد.

از سوی دیگر، همچنان که قیمت نفت افزایش یافت، دلار کانادا هفته‌ای قوی داشت. در همین حال، آمارهای مربوط به اشتغال کانادا تصویری متفاوت ارائه دادند؛ افراد بیشتری شغل خود را از دست دادند، اما نرخ بیکاری اندکی کاهش یافت.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده

هفته آینده، سرمایه‌گذاران بر داده‌های ایالات متحده، از جمله تورم عمده‌فروشی و مصرف‌کننده و فروش خرده‌فروشی تمرکز خواهند کرد. این گزارش‌ها تأثیر قابل‌توجهی بر انتظارات برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو خواهند داشت. به‌ویژه، اقتصاددانان انتظار دارند شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه جولای به کاهش خود ادامه دهد و به ۲.۹ درصد برسد. در همین حال، رقم ماهانه ممکن است نسبت به ۰.۱- درصد قبلی، ۰.۲ درصد افزایش یابد.

اگر گزارش نشان دهد که فشار قیمت‌ها کاهش یافته است، گمانه‌زنی‌ها بر روی کاهش ۵۰ واحدی (bps) نرخ بهره در ماه سپتامبر تقویت خواهد شد. از سوی دیگر، اگر تورم به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یابد، ممکن است بازارها اندازه مورد انتظار کاهش نرخ بهره را کاهش دهند. در همین حال، شاخص خرده‌فروشی وضعیت تقاضا و قدرت مصرف‌کننده در ایالات متحده را نشان خواهد داد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک ساده 22 روزه حاکی از سلطه روند نزولی است

USDCAD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) به زیر میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) کاهش یافته است که نشان‌دهنده این است که کنترل به دست فروشندگان افتاده است. در ابتدا، خریداران کنترل را در دست داشتند و قیمت را به بالای سطح مقاومت بحرانی 1.3802 هدایت کردند. با وجودی که قیمت به یک سقف جدید رسید، اما خریداران نتوانستند روند را حفظ کنند و این اجازه را به فروشندگان دادند که کنترل را به دست گیرند. در نتیجه، قیمت به زیر سطح کلیدی 1.3802 سقوط کرده است.

با تسلط فروشندگان، احتمال دارد که جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) به سطح حمایت 1.3601 بازگردد. اگر قیمت به زیر این سطح کاهش یابد، یک روند نزولی جدید تأیید خواهد شد. در غیر این صورت، قیمت با رسیدن به سطح حمایت 1.3601 و سطح مقاومت 1.3802، در حالت تثبیت باقی خواهد ماند.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 11 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.