ایلان ماسک: چگونه هزینه‌های بیش از حد دولت و مقررات بیش از حد باعث تشدید تورم می‌شود؟

ایلان ماسک: چگونه هزینه‌های بیش از حد دولت و مقررات بیش از حد باعث تشدید تورم می‌شود؟
آنچه در این مقاله میخوانید

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا (Tesla) و اسپیس‌اکس (Spacex)، اخیراً اظهار داشته که تورم عمدتاً با هزینه‌های بیش از حد دولت تشدید می‌شود و این موضوع را به عنوان “بخش اعظم مشکل” مورد تأکید قرار داده است. او همچنین اشاره کرد که وضع بیش از حد قوانین وضعیت را بدتر می‌کند و تأکید کرد که مشکل از دولت سرچشمه می‌گیرد، نه از بخش خصوصی.

دیدگاه ایلان ماسک درباره تورم، هزینه‌های بیش از حد دولت و مقررات اضافی

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا (Tesla) و اسپیس‌اکس (Spacex)، دیدگاه خود را درباره علل تورم روز جمعه در پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس (X) به اشتراک گذاشت. ماسک توضیح داد:

“افزایش قیمت‌ها (تورم) ناشی از هزینه‌های بیش از حد دولت است که میزان پول را سریع‌تر از افزایش تولید کالاها و خدمات افزایش می‌دهد. این بخش اعظم مشکل است.”

او به همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ (Covid-19) به عنوان یک مثال مهم اشاره کرد، جایی که هزینه‌های عظیم دولتی با کاهش شدید بهره‌وری همراه بود چون مردم مجبور بودند در خانه بمانند.

ماسک همچنین هشدار داد: “این مسئله با وضع مقررات اضافی بدتر می‌شود که مانع از آن می‌شود که بازار نیازهای برآورده‌نشده (مانند مسکن در مناطق با تقاضای بالا) را حل کند.”

این میلیاردر نقش رفتار انحصاری شرکت‌ها را در تورم کم‌اهمیت دانست و پیشنهاد کرد که این مسئله به‌ندرت به تورم کمک می‌کند و معمولاً زمانی رخ می‌دهد که شرکت‌ها بر رگولاتورهای صنعتی کنترل داشته باشند. ماسک نتیجه‌گیری کرد که مشکل واقعی تورم ناشی از سیاست‌های دولتی است و نه بخش خصوصی، و اظهار داشت:

“مشکل مربوط به دولت است، نه بخش خصوصی.”

ماسک گهگاه دیدگاه‌های خود را درباره تورم به اشتراک گذاشته است. در ماه ژوئن، او اظهار داشت: “افزایش عرضه پول سریع‌تر از تولید کالاها و خدمات باعث تورم می‌شود. به نظر من پیچیده‌تر از این نمی‌شود.” او همواره نگرانی‌های خود را درباره هزینه‌های بیش از حد دولت ابراز کرده و آن را علت اصلی تورم دانسته است. ماسک در سپتامبر ۲۰۲۳ خاطرنشان کرد: “هزینه‌های بیش از حد دولت، که علت اصلی تورم است، بسیاری از کشورها را نابود کرده است.” در اکتبر گذشته، او تأکید کرد: “برای متوقف کردن تورم، دولت باید افزایش مقدار پول را با سرعتی کمتر از تولید کالاها و خدمات متوقف کند.”

نظر شما در مورد دیدگاه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در مورد این که چگونه هزینه‌های بیش از حد دولت و مقررات بر تورم تأثیر می‌گذارد، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ایلان ماسک: چگونه هزینه‌های بیش از حد دولت و مقررات بیش از حد باعث تشدید تورم می‌شود؟ بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.