پیتر شیف از فدرال رزرو می‌خواهد تا نرخ‌ها را افزایش دهد و اجازه دهد بازارها سقوط کنند

پیتر شیف از فدرال رزرو می‌خواهد تا نرخ‌ها را افزایش دهد و اجازه دهد بازارها سقوط کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان و طرفدار طلا، توصیه کرده است که فدرال رزرو به جای کاهش نرخ بهره، آن را افزایش دهد، حتی اگر این اقدام منجر به سقوط بازار شود. او اذعان کرد که این رویکرد احتمالاً باعث سقوط بازار سهام و املاک، وقوع یک فرود سخت و آغاز یک رکود اقتصادی خواهد شد و بر شدت احتمالی این پیامدهای بازار تأکید کرد.

دیدگاه پیتر شیف درباره رکود اقتصادی و سقوط بازار

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان و مدافع طلا، اخیراً دیدگاه‌های خود را درباره اقتصاد ایالات متحده، سیاست‌های فدرال رزرو، بازگشت بازار و احتمال کاهش نرخ‌های بهره در پادکست خود و از طریق شبکه اجتماعی ایکس (X) بیان کرده است.

شیف در پادکست خود که هفته گذشته منتشر شد، استدلال کرد که دهه‌ها سیاست‌های فدرال رزرو منجر به وقوع یک رکود اقتصادی اجتناب‌ناپذیر شده است. او به جای کاهش نرخ‌های بهره، پیشنهاد داد که فدرال رزرو باید آن‌ها را افزایش دهد، حتی اگر این اقدام منجر به سقوط بازار شود؛ که او آن را یک “سقوط ضروری” برای تصحیح اقتصاد می‌داند. او اظهار داشت:

“کار درست این است که نرخ‌های بهره را بیشتر افزایش دهیم و بگذاریم نتایج خودش را نشان دهد. البته که سهام سقوط خواهد کرد. املاک و مستغلات سقوط خواهند کرد. ما با یک فرود سخت مواجه خواهیم شد. این یک رکود اقتصادی خواهد بود.”

پیتر شیف (Peter Schiff) تأکید کرد که چنین سقوطی، اگرچه ناخوشایند است، اما برای بازگرداندن ثبات اقتصادی ضروری است. او گفت: “حالا، اگر نمی‌خواهید این سقوط ضروری رخ دهد، فدرال رزرو هرگز نباید آن معامله با شیطان را انجام می‌داد، چون در نهایت شیطان خواهد آمد تا طلب خود را وصول کند”.

با وجود این دیدگاه‌ها، شیف اذعان کرد که احساسات بازار، حتی شاید قبل از جلسه ماه سپتامبر، به طور فزاینده‌ای به سمت کاهش نرخ‌های بهره نزدیک شده است. این انتظار به طور بالفعل روانشناسی بازار را تحت تأثیر قرار داده است.

شیف همچنین این هفته در شبکه اجتماعی ایکس (X) نظر خود را درباره تحولات اقتصادی اخیر به اشتراک گذاشت. او در روز جمعه اظهار داشت: “سقوط ‘غیرمنتظره’ امروز در شروع ساخت و مجوزهای ساخت‌وساز برای ماه جولای، که به پایین‌ترین سطح از زمان محدودیت‌های کرونایی رسیده است، باید برای سرمایه‌گذاران یک زنگ خطر باشد.” او تأکید کرد:

“داده‌های اقتصادی اخیر درباره بیکاری و شاخص‌های خرده‌فروشی، این تصور نادرست را ایجاد کرده بود که رکود اقتصادی نزدیک نیست.”

پیتر شیف (Peter Schiff) در روز پنجشنبه توضیح داد: “سرمایه‌گذاران در حال خرید سهام هستند چون بر این باورند که اقتصاد قوی است، اما انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ‌های بهره خود را کاهش دهد. آنها در مورد کاهش نرخ‌ها درست می‌گویند، اما در مورد اقتصاد اشتباه می‌کنند. این اقتصاد نیست که قوی است، بلکه تورم است که با شروع کاهش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو، قوی‌تر خواهد شد.”

این اقتصاددان همچنین نگرانی‌هایی درباره افزایش هزینه بدهی ملی را مطرح کرد و اظهار داشت: “بهره بدهی ملی اکنون به‌طور رسمی سومین آیتم بزرگ در بودجه فدرال است. من انتظار دارم تا پایان سال ۲۰۲۵ (۱۴۰۴ خورشیدی)، بهره بدهی از تأمین اجتماعی پیشی بگیرد. تا پایان سال ۲۰۲۶ (۱۴۰۵ خورشیدی)، باید از مدیکر (Medicare) پیشی بگیرد و به بزرگترین هزینه دولت فدرال تبدیل شود.”

نظر شما در مورد هشدار پیتر شیف در مورد یک رکود اجتناب ناپذیر و سقوط ضروری بازار چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پیتر شیف از فدرال رزرو می‌خواهد تا نرخ‌ها را افزایش دهد و اجازه دهد بازارها سقوط کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.