رابرت کیوساکی: برای سقوط ناگهانی آماده شوید!

رابرت کیوساکی: برای سقوط ناگهانی آماده شوید!
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب “پدر پولدار، پدر بی‌پول” (Rich Dad Poor Dad)، توضیح داده است که چرا خود را برای یک سقوط ناگهانی آماده می‌کند. او از رهبری ایالات متحده، از جمله کامالا هریس (Kamala Harris)، معاون رئیس‌جمهور، جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری و جروم پاول (Jerome Powell) ، رئیس فدرال رزرو، انتقاد کرده و آن‌ها را “سه احمق” نامیده است. کیوساکی به دنبال‌کنندگان خود توصیه کرده است که در طلا، نقره و بیت‌ کوین سرمایه‌گذاری کنند و بر خوداتکایی تأکید کرده است تا به جای اعتماد به فدرال رزرو، بر خود متکی باشند.

هشدارهای جدید رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب “پدر پولدار، پدر بی‌پول” (Rich Dad Poor Dad)، این هفته بار دیگر در مورد اقتصاد آمریکا، سقوط بازارها و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری هشدار داد. پدر پولدار پدر بی پول کتابی است که در سال 1997 توسط کیوساکی و شارون لِچِر (Sharon Lechter) نوشته شده است. این کتاب بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز (New York Times) قرار دارد. این کتاب به بیشتر از 51 زبان ترجمه شده و بیش از 32 میلیون نسخه از آن در بیش از 109 کشور فروخته شده است.

روز سه‌شنبه، کیوساکی در شبکه اجتماعی ایکس (X) نوشت: “فرود نرم یا فرود سخت. امیدوارم اشتباه کنم … اما من برای بزرگ‌ترین سقوط بازار در تاریخ جهان آماده‌ام.” او اضافه کرد:

“سوال: چرا خود را برای یک فرود سخت آماده می‌کنم؟ پاسخ: چون اگر درست بگویم … یک سقوط و احتمالاً رکود اقتصادی باعث می‌شود که من و کسانی که آماده هستند، بسیار، بسیار ثروتمند شویم.”

کیوساکی در ادامه گفت که “بیشتر مردم بیش از حد تنبل هستند که آماده شوند” و امیدوارند که “سه خنگی که آمریکا را اداره می‌کنند، آن‌ها را نجات دهند.” او این سه خنگ را به عنوان کامالا هریس (Kamala Harris)، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری، و جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، معرفی کرد. کیوساکی یلن را به “بازیگر عموی فستر در سریال مانسترز” تشبیه کرد و پاول را به “بازیگر فروشنده کفش، آل باندی در سریال متأهل و بچه‌دار.”

کیوساکی با اشاره به تجربه خود در ویتنام گفت: “برخی از شما ممکن است بدانید که من در ویتنام سه بار با هلیکوپتر جنگی خود سقوط کردم… و موفقیت من به آمادگی من و خدمه‌ام بستگی داشت. آماده‌سازی مناسب تنها دلیلی بود که من و خدمه‌ام بدون هیچ‌گونه آسیبی به خانه بازگشتیم. مراقب باشید. زمان‌های هیجان‌انگیزی در پیش است. اگر آماده باشید، سقوط می‌تواند یک چیز خوب باشد.”

روز جمعه، کیوساکی اظهار داشت: “چرا مردم از فدرال رزرو (Fed) راهنمایی می‌خواهند؟ فدرال رزرو خود مشکل است. مردم می‌پرسند، ‘آیا ما در رکود اقتصادی هستیم؟’ تنها کاری که باید انجام دهند این است که به فروشگاه‌ها بروند و تخفیف‌های ۶۰ درصدی را ببینند. حتی یک فروشگاه لباس دست دوم نزدیک من هم در حال فروش ویژه است. فدرال رزرو از دکترای PhD مثل پدر فقیر من تشکیل شده است. افراد تحصیل‌کرده فقیر. پدر ثروتمند من اغلب می‌گفت ‘PhD مخفف Poor Helpless and Desperate (بیچاره درمانده و مستاصل)  است.'”

این نویسنده برجسته در پایان، توصیه می‌کند:

“فدرال رزرو نمی‌تواند شما را نجات دهد. زمان آن رسیده که خودتان را نجات دهید. بیشتر طلا، نقره و بیت ‌کوین بخرید و از گوش دادن به افراد تحصیل‌کرده فقیر دست بردارید.”

آیا فکر می‌کنید هشدارهای رابرت کیوساکی، نویسنده پدر پولدار، پدر فقیر، درباره سقوط بازار و توصیه‌های او برای آماده‌سازی درست هستند؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رابرت کیوساکی: برای سقوط ناگهانی آماده شوید! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.