گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 20 آگوست 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 20 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

معاملات سهام‌های ایالات متحده امروز با افزایش قیمت آغاز شدند و شاخص داو جونز (Dow Jones) به سطوح رکوردی که در اواسط ماه جولای مشاهده شده بود، نزدیک شد.

شاخص پیشرو (Leading Index)، که فعالیت‌های اقتصادی آینده را با ترکیب شاخص‌های مختلفی همچون میانگین ساعات هفتگی کار، سفارشات جدید کالاهای مصرفی، مجوزهای ساختمانی و قیمت سهام پیش‌بینی می‌کند، برای ماه جولای عدد ۰.۶- را ثبت کرد که نسبت به عدد ۰.۲- در ماه ژوئن کمتر است. با وجود این رقم منفی، لازم به یادآوری است که فوریه ۲۰۲۴ تنها زمانی در دو سال گذشته بوده است که این شاخص در محدوده مثبت قرار داشته است.

شاخص دلار به زیر ۱۰۲.۰ سقوط کرد و بازده اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا به ۳.۸۷ درصد کاهش یافت.

فلزات پایه این هفته را با روند مثبتی آغاز کردند و مومنتوم مثبت هفته گذشته را ادامه دادند. به ویژه، قیمت آلومینیوم جهشی ناگهانی داشت و از سطح ۲,۴۰۰ دلار در هر تن فراتر رفت و در نهایت به ۲,۴۴۶.۵۰ دلار در هر تن رسید.

مس نیز روند صعودی را دنبال کرد و با احتیاط به سطوح بی‌سابقه جدیدی در ۹,۲۶۲ دلار در هر تن پرداخت. با وجودی که روایت فاندامنتال کمی برای نشان دادن روند کوتاه‌مدت وجود دارد، ما انتظار داریم که قیمت‌ها با افزایش رویکرد ریسک‌پذیری به‌طور جزئی و منظم بالاتر بروند.

پس از رسیدن به رکوردهای جدید دیروز، قیمت طلا امروز ثابت ماند و در سطح ۲,۵۰۴ دلار در هر اونس معامله شد. در همین حال، قیمت نقره به روند صعودی خود ادامه داد و به ۲۹.۴۵ دلار در هر اونس رسید.

قیمت نفت کاهش یافت و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب، با قیمت ۷۹.۴ دلار در هر بشکه و ۷۶.۴ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 20 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.