با کاهش نرخ بهره، قیمت طلا ممکن است به 3000 دلار برسد

با کاهش نرخ بهره، قیمت طلا ممکن است به 3000 دلار برسد
آنچه در این مقاله میخوانید

چندین تحلیلگر مالی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا به افزایش خود ادامه خواهد داد، که این پیش‌بینی به دلیل انتظاراتی است که فدرال رزرو نرخ بهره را در اواخر امسال کاهش خواهد داد. به گفته پاتریک یپ (Patrick Yip) از شرکت American Precious Metals، اگر مسائل ژئوپلیتیک و تقاضای بانک‌های مرکزی ادامه یابد، ممکن است قیمت ۳۰۰۰ دلار برای طلا تا سال آینده محقق شود.

تحلیلگران مالی آینده درخشانی را برای قیمت طلا پیش‌بینی می‌کنند

تحلیلگران مالی وابسته به شرکت‌های وال استریت همگی برآورد می‌کنند که با توجه به وضعیت اقتصادی و ژئوپلیتیکی فعلی، قیمت طلا در سال جاری و سال آینده همچنان افزایش خواهد یافت. این فلز گران‌بها اخیراً از شاخص S&P500 پیشی گرفته و به بالاترین ارقام تاریخی خود رسیده است.

بر اساس پیش‌بینی افزایش‌یافته از تحقیقات کامرزبانک (Commerzbank Research)، احتمال می‌رود که این روند، قیمت طلا را تا اواسط سال ۲۰۲۵ به ۲,۶۰۰ دلار برساند. این پیش‌بینی بر اساس انتظارات برای سه کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ و سه کاهش دیگر در سال ۲۰۲۵ مطرح شده است. کارستن فریتچ (Carsten Fritsch)، تحلیلگر ارشد کالا در این بانک، چنین ارزیابی کرده است: “بر این اساس، انتظار داریم قیمت طلا تا اواسط سال آینده به ۲,۶۰۰ دلار افزایش یابد.” با این حال، او همچنین پیش‌بینی می‌کند که به دلیل «افزایش مجدد تورم و احتمال افزایش نرخ بهره در سال بعد»، قیمت طلا در پایان سال ۲۰۲۵ به ۲۵۵۰ دلار بازگردد.

با این حال، دیگران حتی نسبت به رشد طلا خوش‌بین‌تر هستند. بارت ملک (Bart Melek)، رئیس جهانی استراتژی کالا در TD Securities، اعلام کرد که اگر فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره کند، قیمت طلا ممکن است در سه‌ماهه‌های آینده به ۲,۷۰۰ دلار برسد.

پاتریک یپ (Patrick Yip)، مدیر ارشد توسعه کسب‌وکار در American Precious Metals Exchange، معتقد است که تشدید وضعیت ژئوپلیتیکی و کاهش نرخ بهره، همراه با تقاضای مستمر بانک‌های مرکزی، ممکن است قیمت‌ها را تا سال ۲۰۲۵ به ۳۰۰۰ دلار در هر اونس برساند.

این همان پیش‌بینی‌ای است که مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کالا در Bloomberg Intelligence، نیز انجام داده است. او اظهار داشته که تحت تأثیر ریسک‌های قابل توجه ناشی از افزایش نوسانات بازار سهام و رکود جهانی، به‌ویژه با تأکید بر چالش‌های اقتصادی در چین، قیمت‌های طلا ممکن است به ۳۰۰۰ دلار برسد.

اگر ترس‌ها از رکود اقتصادی قریب‌الوقوع که توسط اقتصاددانانی مانند جیم ریکاردز (Jim Rickards) پیش‌بینی شده است، به واقعیت بپیوندد، تقاضا برای طلا و سایر دارایی‌های امن ممکن است تشدید شود و قیمت طلا را حتی بیشتر از این افزایش دهد.

نظر شما در مورد پیش‌بینی‌ها در مورد ادامه افزایش قیمت طلا در سال 2025 چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره با کاهش نرخ بهره، قیمت طلا ممکن است به 3000 دلار برسد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.