در حالی که سرمایه‌گذاران برای تلاطم اقتصادی آماده می‌شوند، طلا رکوردها را شکست

در حالی که سرمایه‌گذاران برای تلاطم اقتصادی آماده می‌شوند، طلا رکوردها را شکست
آنچه در این مقاله میخوانید

قیمت فلزات گرانبها بار دیگر در حال افزایش است، به طوری که قیمت طلا در جلسات معاملاتی روز سه‌شنبه به بالاترین سطح جدید ۲,۵۶۴ دلار رسید. در حال حاضر، طلا با قیمت ۲,۵۲۷ دلار به ازای هر اونس معامله می‌شود، در حالی که قیمت نقره بیش از ۶ درصد در این هفته افزایش یافته و اکنون به ۲۹.۶۸ دلار به ازای هر اونس رسیده است. روندهای بازار نشان می‌دهند که قیمت فلزات گرانبها به شدت تحت تأثیر عواملی مانند تنش‌های ژئوپلیتیکی، نگرانی‌های تورمی و اقدامات بانک‌های مرکزی قرار دارد.

صعود شگفت‌آور ارزش فلزات گرانبها ادامه دارد

علاقه‌مندان به طلا و نقره از بازار کنونی لذت می‌برند، چون هر دو فلز طی چند ماه گذشته افزایش‌ قیمت‌های قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. قیمت طلا در روز سه‌شنبه به رکورد جدید ۲,۵۶۴ دلار در هر اونس رسید، در حالی که قیمت نقره در طول روز به ۲۹.۹۱ دلار به ازای هر اونس اوج گرفت. صعود قیمت طلا به ویژه پس از رکود بازار سهام در ۵ آگوست (15 مرداد) چشمگیر بوده است، اگرچه شاخص‌های سهام ایالات متحده از آن زمان بهبود قابل توجهی را نشان داده‌اند.

gold_2024-08-20
قیمت طلا در 20 آگوست 2024

با وجود این که پیش‌بینی‌ها از ۵ آگوست (15 مرداد) به این سو کمتر شده‌اند، برخی هنوز یک رکود احتمالی در ایالات متحده را پیش‌بینی می‌کنند. از گذشته‌های دور، در دوره‌های عدم ثبات اقتصادی، مردم به سمت طلا گرایش پیدا می‌کنند تا ارزش ثروت خود را حفظ کنند. این روند بر اساس شهرت طلا به عنوان یک ذخیره ارزش قابل اعتماد است که به عنوان هجی در برابر تورم و کاهش ارزش ارز ارائه می‌دهد. جالب است که قیمت نفت ارزیابی شده با طلا در پایین‌ترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته قرار دارد، که نگرانی‌هایی را برانگیخته که ممکن است چیزی اساساً در اقتصاد اشتباه باشد.

آلوک جین (Alok Jain)، بنیان‌گذار Weekend Investing، در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس (X)، گفت:

“طلا فریاد می‌زند که اوضاع در جهان عادی نیست… اما چه کسی گوش خواهد کرد؟”

جیم ریکاردز (Jim Rickards)، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز (NY Times)، اظهار داشت: “قیمت طلا در یک رکورد تاریخی دیگر، حدود ۲,۵۶۰ دلار به ازای هر اونس. همان‌طور که قبلاً گفته‌ام، این روند اطلاعات اندکی در مورد طلا و اطلاعات زیادی در مورد دلار به شما می‌گوید. جفت‌ارزهای یوور/ دلار آمریکا (EUR/USD) و دلار آمریکا (USD/JPY) تنها مسافران روی همان کشتی در حال غرق شدن هستند. طلا اقیانوس است، مقیاس واقعی چیزها.” در زمان‌های اخیر، تنش‌های ژئوپلیتیکی مداوم و موانع سیاست اقتصادی منجر به افزایش شدید تقاضا برای طلا شده و قیمت‌های آن را به سطوح بالای جدیدی رسانده است.

نظر شما در مورد صعود قیمت طلا به اوج ارزش در 20 آگوست 2024 (30 مرداد) چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره در حالی که سرمایه‌گذاران برای تلاطم اقتصادی آماده می‌شوند، طلا رکوردها را شکست بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.