ایران روزانه 70 میلیون لیتر بنزین یورو 5 تولید می‌کند

ایران روزانه 70 میلیون لیتر بنزین یورو 5 تولید می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

جلیل سالاری، رئیس شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران (NIORDC)، اعلام کرد که کشور در حال حاضر روزانه بیش از ۳۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و ۷۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ تولید می‌کند.

سالاری با اشاره به رشد تمام پالایشگاه‌های کشور در تولید بنزین با کیفیت بالا گفت:

“تولید بنزین با شاخص اکتان ۹۰ یکی از اهداف شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در برنامه هفتم توسعه ملی است.”

اوایل این ماه، سالاری گفت که با اجرای طرح بهبود کیفیت بنزین پالایشگاه شیراز، ۷۱ درصد از تولید بنزین کشور تحت استانداردهای یورو ۵ خواهد بود.

به گزارش شانا، بر اساس گفته‌های سالاری، پالایشگاه شیراز در حال حاضر روزانه ۱.۶ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند که پس از عملیاتی شدن طرح مذکور، به تولید بنزین یورو ۵ کشور افزوده خواهد شد.

سالاری با اشاره به میانگین تولید روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در کشور، گفت: “در حال حاضر ۷۰ درصد از کل بنزین کشور مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی یورو ۵ تولید می‌شود.”

در ماه مه گذشته، رئیس شرکت پالایش نفت امام خمینی نیز اعلام کرده بود که شرکت او آماده تولید بنزین با رعایت الزامات استانداردهای یورو ۵ است.

مجید رجبی، مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند، گفت که این شرکت در مرحله تولید بنزین با استانداردهای یورو ۵ است و این بنزین به صورت محدود وارد بازار خواهد شد.

کیفیت بنزین همواره موضوعی مورد بحث بین کارشناسان محیط‌زیست و صنعت نفت بوده است.

با وجود تحریم‌های اعمال شده علیه کشور، ایران آماده تولید بنزین با استانداردهای یورو ۵ است.

این مقام مسئول افزود که بنزین یورو ۵ در هماهنگی با شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ایران تولید و عرضه می‌شود.

وی افزود که این شرکت آمادگی خود را برای عرضه تمامی بنزین و گازوئیل تولیدی خود مطابق با استانداردهای یورو ۵ اعلام کرده است.

این مقام مسئول حجم فعلی تولید بنزین و گازوئیل یورو ۴ در شرکت پالایش نفت امام خمینی در شازند را به ترتیب حدود ۱۶ و ۱۲.۴ میلیون لیتر اعلام کرد.

به گفته وی، میزان تولید و عرضه بنزین یورو ۵ باید با شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هماهنگ شود و ما بر اساس سیاست‌های تعیین شده از سوی آن‌ها عمل می‌کنیم. البته شرکت پالایش نفت شازند آماده است تا تمام تولید بنزین و گازوئیل خود را مطابق با استانداردهای یورو ۵ عرضه کند.

او اعلام کرد که با تولید بنزین یورو ۵ ممکن است میزان تولید بنزین اندکی کاهش یابد و توضیح داد:

“در حال حاضر، با تولید بنزین یورو ۵ ممکن است مقدار تولید بنزین اندکی کاهش یابد، اما با اجرای یک برنامه جدید، می‌توان از کاهش حجم تولید جلوگیری کرد.”

دیدگاه خود را درباره ایران روزانه 70 میلیون لیتر بنزین یورو 5 تولید می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.