شاخص کل بورس تهران در روز چهارشنبه 4600 واحد افزایش یافت

شاخص کل بورس تهران در روز چهارشنبه 4600 واحد افزایش یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

شاخص کل بورس تهران (TEDPIX) روز چهارشنبه، که پنجمین روز هفته تقویم ایرانی است، ۴,۶۵۳ واحد افزایش یافت و به ۲,۰۳۷,۲۰۷ واحد رسید.

بورس تهران (TSE) یکی از چهار بورس ایران و مهم‌ترین آن‌ها است. سه بورس دیگر شامل بورس کالای ایران (IME)، بورس انرژی ایران (IRENEX)، و بازار خارج از بورس ایران (OTC) که با نام فرابورس ایران (IFB) شناخته می‌شود، هستند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران (SEO) اعلام کرده است که سرمایه شرکت‌های فعال در بازار سهام در سال گذشته تقویم ایرانی (منتهی به ۲۹ اسفند) ۵ کوادریلیون ریال (حدود ۱۰ میلیارد دلار) افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، به گفته مجید عشقی، سرمایه شرکت‌های بورسی از ۱۵ کوادریلیون ریال (حدود ۳۰ میلیارد دلار) دو سال پیش به ۲۰ کوادریلیون ریال (حدود ۴۰ میلیارد دلار) در سال گذشته افزایش یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تدوین دستورالعمل‌های لازم و ایجاد نهادهایی که در قانون تأمین مالی تولید دیده شده‌اند، دولت بتواند به مسئله تشکیل سرمایه که یکی از چالش‌های جدی اقتصاد است، رسیدگی کند.

در خردادماه گذشته، احسان خاندوزی، وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی، اعلام کرد که تأمین مالی از طریق بازار سهام در ایران در سال گذشته تقویم ایرانی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

دیدگاه خود را درباره شاخص کل بورس تهران در روز چهارشنبه 4600 واحد افزایش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.