جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD): اظهارات پاول باعث تضعیف دلار شد

جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD): اظهارات پاول باعث تضعیف دلار شد
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آگوست با کاهش بخش تولید کاهش یافت.
  • پاول تایید کرد که فدرال رزرو احتمالا در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد.
  • هفته آینده، سرمایه گذاران بر سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده، به غیر از مواد غذایی و انرژی، و تولید ناخالص داخلی تمرکز خواهند کرد.

تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) نشان می‌دهد که این جفت ارز روندی صعودی خواهد داشت. پس از تایید پاول مبنی بر کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر، ارزش دلار استرالیا در برابر دلار تقویت شده است.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا

همچنان که در پی افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، دلار آمریکا با افت ارزش مواجه شد، دلار استرالیا (Aussie) هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت. صورتجلسه‌های فدرال رزرو در روز چهارشنبه نشان داد که برخی از سیاست‌گذاران در آخرین نشست، به اندازه کافی مطمئن بودند که شروع به کاهش نرخ بهره کنند. با این حال، اکثریت تصمیم گرفتند که منتظر ماه سپتامبر بمانند. علاوه بر این، داده‌های هفته نشان‌دهنده ضعف بیشتر در اقتصاد ایالات متحده بود. فعالیت‌های تجاری در ماه آگوست کاهش یافت و بخش تولید دچار انقباض شد. این کاهش سرعت نشانه‌ این بود که نرخ بهره‌های بالا در حال آسیب رساندن به تقاضا هستند.

روز جمعه، پس از این که پاول (Powell) تأیید کرد که فدرال رزرو احتمالاً در ماه سپتامبر نرخ‌ها را کاهش خواهد داد، ارزش دلار آمریکا به شدت سقوط کرد. به گفته رئیس فدرال رزرو، ریسک‌های صعودی برای تورم کاهش یافته در حالی که ریسک‌های نزولی برای اشتغال افزایش یافته‌اند.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده

key event next week

هفته آینده، سرمایه‌گذاران بر روی سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده به غیر از مواد غذایی و انرژی و گزارش تولید ناخالص داخلی (GDP) تمرکز خواهند کرد. سفارشات کالاهای بادوام به غیر از مواد غذایی و انرژی نشان‌دهنده وضعیت تقاضا خواهد بود. گزارش قبلی نشان داد که سفارشات ۶.۶ درصد کاهش یافته است. با این حال، اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که سفارشات این ماه ۴.۰ درصد افزایش یابد.

در همین حال، گزارش تولید ناخالص داخلی تأثیر قابل‌توجهی بر چشم‌انداز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو خواهد داشت، چون نشان می‌دهد که اقتصاد چگونه عمل می‌کند. یک اقتصاد در حال رشد، ترس از رکود را بیشتر کاهش می‌دهد و به فدرال رزرو زمان می‌دهد تا نرخ بهره را به تدریج کاهش دهد. از سوی دیگر، یک اقتصاد ضعیف ممکن است فدرال رزرو را به سمت کاهش بیشتر نرخ‌ها سوق دهد و فشار بیشتری بر دلار آمریکا وارد کند.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا: گاوها به سطح مقاومت 0.6700 نزدیک می‌شوند

AUDUSD daily chart
نمودار قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) پس از افزایش به بالای سطح کلیدی 0.6550 و دوباره تست کردن آن، یک کندل صعودی بزرگ ایجاد کرده است که نشان‌دهنده پیشتازی گاوهای بازار است. علاوه بر این، قیمت به‌طور قابل توجهی بالاتر از میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) قرار دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) تقریباً در منطقه اشباع خرید قرار گرفته است.

با این حال، گاوها با سطح مقاومت قوی 0.6700 مواجه هستند. یک شکست به بالای این سطح، تمایل صعودی را تقویت خواهد کرد و به قیمت اجازه می‌دهد تا به سطح روانی حیاتی 0.6800 برسد. از سوی دیگر، اگر این سطح مقاومت قوی بماند، ممکن است قیمت قبل از این که به روند صعودی خود ادامه دهد یا به زیر آن سقوط کند، سطح میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) را دوباره تست کند.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD): اظهارات پاول باعث تضعیف دلار شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.