پلی مارکت احتمال 10 درصدی برای رکود سال 2024 ایالات متحده را پیش‌بینی می‌کند

پلی مارکت احتمال 10 درصدی برای رکود سال 2024 ایالات متحده را پیش‌بینی می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

بازار پیش‌بینی Polymarket و ابزار Fedwatch متعلق به CME نشان می‌دهند که احتمال کاهش نرخ بهره در جلسه کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) در ماه سپتامبر بسیار زیاد است. با این حال، گَری ایوانز (Garry Evans)، استراتژیست ارشد تخصیص دارایی در BCA Research، چنین استدلال می‌کند که حتی اگر نرخ بهره کاهش یابد، این اقدام نمی‌تواند از وقوع رکود در ایالات متحده جلوگیری کند. از سوی دیگر، پیش‌بینی‌کنندگان در Polymarket تنها ۱۰ درصد احتمال وقوع رکود در سال ۲۰۲۴ را می‌دهند.

احتمال کاهش نرخ بهره در جلسه کمیته فدرال بازار باز ماه سپتامبر بالا است، اما نگرانی‌ها از رکود همچنان باقی است

احتمال زیادی وجود دارد که فدرال رزرو ایالات متحده در جلسه ماه سپتامبر کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) نرخ بهره فدرال را کاهش دهد و احتمال کاهش ۲۵ واحدی (bps) بیشترین احتمال را دارد. ابزار Fedwatch متعلق به CME در تاریخ ۲۵ آگوست ۲۰۲۴ (4 شهریور)، احتمال ۷۶ درصدی برای کاهش ۲۵ واحدی را نشان می‌دهد. با این حال، در حالی که ممکن است کاهش نرخ بهره در دستور کار باشد، گَری ایوانز، استراتژیست ارشد تخصیص دارایی در BCA Research معتقد است که این کاهش‌ها نمی‌توانند از وقوع رکود جلوگیری کنند.

ایوانز در گفتگو با رسانه خبری CNBC اعلام کرد:

“همه ما اکنون معتقدیم که رکودی در پیش است، و این دقیقاً برخلاف آن چیزی است که بازار باور دارد. در بازار یک روایت بسیار قوی وجود دارد که ما با یک فرود نرم مواجه هستیم. ما به این باور نداریم. ما نشانه‌هایی می‌بینیم که نشان می‌دهد اقتصاد در حال سقوط است.”

گمانه‌زنی پلی مارکت در یکشنبه، 25 آگوست 2024
گمانه‌زنی پلی مارکت در یکشنبه، 25 آگوست 2024

شاخص‌های اخیر، از جمله قاعده سام (Sahm Rule)، که به دقت خود در پیش‌بینی نشانه‌های رکود معروف است، شروع به نشان دادن هشدارهای جدی کرده‌اند. گَری ایوانز تنها کسی نیست که درباره احتمال رکود اقتصادی در ایالات متحده ابراز نگرانی می‌کند.

این هفته، رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب “پدر پولدار، پدر بی‌پول”، در پلتفرم X هشدارهایی درباره وضعیت اقتصاد ایالات متحده مطرح کرد. در همین حال، پیتر شیف (Peter Schiff) نیز هشدار داده و پیش‌بینی کرده است که بحران بزرگی برای دلار آمریکا و یک فروپاشی اقتصادی در آینده نزدیک روی خواهد داد.

با وجود هشدارها و نشانه‌ها، پیش‌بینی‌کنندگان در Polymarket قانع نشده‌اند که ایالات متحده در سال جاری وارد رکود خواهد شد. شرط‌بندی به ارزش ۲۰۵,۴۹۱ دلار که قرار است در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ (11 دی) منقضی شود، دارای شرایطی است که اعلام می‌کند: ” بر اساس نرخ سالانه فصلی تعدیل‌شده اگر اداره تحلیل اقتصادی (BEA) دو فصل متوالی رشد منفی تولید ناخالص داخلی (GDP) در ایالات متحده را در سال تقویمی ۲۰۲۴ گزارش دهد، این بازار به ‘بله’ ختم خواهد شد.”

با این حال، در حال حاضر، پیش‌بینی‌کنندگان احتمال وقوع این سناریو در سال جاری را تنها ۱۰ درصد می‌دانند.

نظر شما در مورد دیدگاه استراتژیست BCA Research و گمانه‌زنی پلی مارکت در مورد بروز رکود در ایالات متحده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پلی مارکت احتمال 10 درصدی برای رکود سال 2024 ایالات متحده را پیش‌بینی می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.