گزارش روزانه بازار فارکس، 27 آگوست 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 27 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از سخنرانی پاول در جکسون هول در روز جمعه، ارزش دلار کاهش یافت.
  • پس از حمله اسرائیل به حزب الله، تنش‌ها در خاورمیانه بالا گرفت.
  • بانک ملی مجارستان امروز نرخ سیاست خود را اعلام خواهد کرد.

اخبار بازار فارکس، 27 آگوست 2024

  • شاخص‌های سهام آسیایی شب گذشته با کاهش مواجه شدند، در حالی که دلار آمریکا (USD) در گستره‌ای وسیع، پس از فروش عمده دلار در روز جمعه و پس از سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell) در سمپوزیوم جکسون هول (Jackson Hole)، تقریباً بدون تغییر باقی ماند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به فعالان بازار اعلام کرد که زمان تغییر سیاست‌ها فرا رسیده است و به کاهش قابل‌توجه در بازار کار اشاره کرد و اظهار داشت که اعتماد او به بازگشت تورم به مسیر پایدار به سمت ۲ درصد افزایش یافته است. به‌طور کلی، فعالان بازار سخنرانی او را نسبتاً به نشانه کاهش نرخ بهره تفسیر کردند، چون گفته پاول مبنی بر این که “زمان‌بندی و سرعت کاهش نرخ بهره به داده‌های ورودی بستگی خواهد داشت” تا حد زیادی به‌عنوان باز گذاشتن در برای کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره تفسیر شد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • پس از حملات اسرائیل به حزب‌الله در جنوب لبنان، تنش‌ها در خاورمیانه این آخر هفته افزایش یافت. اسرائیل با استفاده از بیش از ۱۰۰ هواپیما به هزاران پرتابگر موشک حزب‌الله حمله کرد و این اقدام را به‌عنوان یک حمله پیش‌دستانه توصیف کرد. پس از این که حزب‌الله ادعا کرد که آن‌ها نیز به مجموعه‌ای از اهداف در اسرائیل حمله کرده‌اند، تنش‌ها روز دوشنبه کاهش یافت. همچنان که فعالان بازار این تشدید تنش را برای زمان حاضر تمام‌شده می‌دانند، و با توجه به این که هر دو طرف ادعای نوعی پیروزی کرده‌اند، نرخ تبادل دلار آمریکا به شِکِل (USDILS) تا حد زیادی تغییر نکرده است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • در سایر بازارهای نوظهور (EM)، بانک ملی مجارستان (National Bank of Hungary) امروز تصمیم خود را در مورد نرخ سیاستی اتخاذ خواهد کرد، و تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار یک کاهش ۲۵ واحدی را دارند، در حالی که فعالان بازار بین کاهش و حفظ نرخ فعلی اختلاف نظر شدیدی دارند. با وجود قیمت‌گذاری‌های متناقض، تیم معاملات بارکلیز انتظار ندارند که این تصمیم تأثیر زیادی بر نرخ تبادل یورو به فورینت مجارستان (EURHUF) در میان‌مدت داشته باشد و با توجه به احتمال مداخله لفظی بانک ملی مجارستان در صورت هرگونه افزایش قابل‌توجه، پیش‌بینی می‌کنند که جفت ارز یورو/ فورینت مجارستان (EUR/HUF) به ‌طور کلی در محدوده ۳۹۰-۴۰۰ باقی بماند. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 27 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.