هدف افزایش 65 درصدی تولید نفت شرکت ملی مناطق نفت‌‎خیز جنوب محقق شد

هدف افزایش 65 درصدی تولید نفت شرکت ملی مناطق نفت‌‎خیز جنوب محقق شد
آنچه در این مقاله میخوانید

یکی از مقامات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب (NISOC) اعلام کرد که این شرکت موفق شده است 65 درصد از هدف خود را برای افزایش و حفظ تولید نفت در میدان‌های نفتی تحت نظارت این شرکت در سال گذشته شمسی (که در 19 مارس به پایان رسید) محقق کند.

ابراهیم پیرامون گفت:

«سال گذشته، با راه‌اندازی 25 حلقه چاه توسعه‌ای و تعمیری با ظرفیت 35,000 بشکه در روز، 65 درصد از تعهد شرکت برای حفظ و افزایش تولید محقق شد.»

به گزارش شانا، در سپتامبر سال 2023، علیرضا دانشی (Alireza Daneshi)، مدیرعامل شرکت NISOC، اعلام کرد که این شرکت برنامه‌ریزی کرده است تا طی پنج سال آینده تولید میادین نفتی تحت نظارت خود را به 3.27 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

دانشی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این شرکت همچنین قصد دارد 16 مخزن گاز خود را توسعه دهد تا از تامین پایدار خوراک مجتمع‌های پتروشیمی منطقه اطمینان حاصل کند.

این مقام مسئول پیش‌تر اعلام کرده بود که پنج شرکت تابعه این شرکت در حال حاضر در منطقه‌ای به وسعت 400,000 کیلومتر مربع در هفت استان مختلف فعالیت می‌کنند.

دانشی گفت که شرکتش قصد دارد روی مجموعاً 802 حلقه چاه نفت، از جمله 254 حلقه چاه توسعه‌ای و 546 حلقه چاه عملیاتی کار کند تا به تولید مورد نظر در طی پنج سال آینده دست یابد.

این مقام همچنین به جمع‌آوری گازهای همراه (فلر) به عنوان یکی از اولویت‌های مهم شرکت اشاره کرد و گفت:

«در حال حاضر تقریباً 80 درصد از گازهای همراه در استان‌های تحت نظارت شرکت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب جمع‌آوری می‌شود و 20 درصد از آن هدر می‌رود که برای آن پروژه‌های جدیدی تعریف شده است.»

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب یک شرکت دولتی است که تحت نظر وزارت نفت ایران فعالیت می‌کند و به عنوان یک شرکت تابعه از شرکت ملی نفت ایران (NIOC) عمل می‌کند.

دیدگاه خود را درباره هدف افزایش 65 درصدی تولید نفت شرکت ملی مناطق نفت‌‎خیز جنوب محقق شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.