مدیر عامل بایننس به اتهامات مبنی بر مصادره تمام وجوه فلسطینی توسط صرافی پرداخته است

مدیر عامل بایننس به اتهامات مبنی بر مصادره تمام وجوه فلسطینی توسط صرافی پرداخته است
آنچه در این مقاله میخوانید

مدیرعامل بایننس (Binance) به اتهاماتی مبنی بر این که این صرافی ارزهای دیجیتال به درخواست نیروهای دفاعی اسرائیل تمام وجوه فلسطینیان را توقیف کرده است، واکنش نشان داده است. ری یوسف (Ray Youssef)، مدیرعامل Noones، از بایننس انتقاد کرده و آن را متهم به تسلیم شدن در برابر فشارهای خارجی و اعمال تبعیض کرده است. او خواستار تحریم بایننس شد و از پلتفرم‌هایی که به حریم خصوصی و خودمختاری کاربران اهمیت می‌دهند، حمایت کرد.

بایننس به دلیل محدودیت‌های حساب کاربری و اتهامات مربوط به اقدامات تبعیض‌آمیز، با واکنش منفی مواجه شد

ریچارد تنگ (Richard Teng)، مدیرعامل بایننس (Binance)، روز چهارشنبه به اتهامات اخیر در مورد محدودیت برخی از حساب‌های کاربری واکنش نشان داد. برای روشن کردن این وضعیت، او در شبکه اجتماعی ایکس (X) اعلام کرد:

“این‌ها شایعه هستند. تنها تعداد محدودی از حساب‌های کاربری که با وجوه غیرقانونی مرتبط بودند، از انجام تراکنش‌ها منع شدند. اظهارات نادرستی درباره این موضوع مطرح شده است.”

او افزود: «به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال جهانی، ما همانند هر مؤسسه مالی دیگر به قوانین بین‌المللی مبارزه با پولشویی پایبندیم. ما به آموزش کاربران در مورد نحوه انجام تراکنش‌های ایمن و مطمئن در پلتفرم خود ادامه خواهیم داد. مهم‌تر از همه، امیدواریم که صلحی پایدار در سراسر منطقه برقرار شود.»

ری یوسف (Ray Youssef)، مدیرعامل Noones، یک پلتفرم رقیب ارزهای دیجیتال، به‌طور انتقادی به اظهارات تنگ پاسخ داد. یوسف گفت: «گفتن این مزخرفات برای ماستمالی کردن قضیه جواب نخواهد داد و فقط وجهه شما را خراب‌تر می‌کند. شما فکر می‌کنید که انتخابی ندارید، اما ما مردم انتخاب داریم و با پول خود رأی خواهیم داد و به جای دیگری خواهیم رفت تا زمانی که شما جرأت پیدا کنید.»

یوسف (Youssef) بایننس (Binance) را به تسلیم شدن در برابر فشارهای سیاسی خارجی، به‌ویژه از سوی مقامات اسرائیلی، متهم کرد و ادعا کرد که این شرکت به درخواست نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) تمام وجوه کاربران فلسطینی را توقیف کرده است. یوسف روز دوشنبه در ایکس (X) نوشت:

“بایننس به درخواست نیروهای دفاعی اسرائیل، تمام وجوه تمامی فلسطینیان را توقیف کرده است. آن‌ها از بازگرداندن این وجوه خودداری می‌کنند. تمام درخواست‌های تجدیدنظر رد شده‌اند.”

او همچنین بایننس را به خاطر آن چه که “اقدامات نژادپرستانه” توصیف کرد، به شدت مورد انتقاد قرار داد و ادعا کرد که این پلتفرم تجارت پان-آفریقایی را در سرویس همتا به همتای بایننس غیرفعال کرده، در حالی که همچنان به تجارت در سایر مناطق اجازه می‌دهد. یوسف از جامعه ارزهای دیجیتال خواست تا با “رأی دادن با پول خود” بایننس را تحریم کرده و به پلتفرم‌هایی مانند Noones روی آورند که به گفته او، به حریم خصوصی و خودمختاری کاربران اهمیت بیشتری می‌دهند. او اقدامات بایننس را به ‌عنوان نمونه‌ای از مسائل گسترده‌تر در سیستم مالی مطرح کرد که شامل تبعیت از درخواست‌های سیاسی و اعمال تبعیض علیه گروه‌های خاص از کاربران است.

نظر شما در مورد اتهامات و پاسخ‌های بین بایننس و نونز چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مدیر عامل بایننس به اتهامات مبنی بر مصادره تمام وجوه فلسطینی توسط صرافی پرداخته است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.