گزارش روزانه بازار فارکس، 30 آگوست 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 30 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از این که تولید ناخالص داخلی ایالات متحده روز گذشته افزایش یافت، ارزش سهام آسیایی یک شبه افزایش یافت.
  • دولت چین در حال بررسی اجازه دادن به مالکان خانه برای بازپرداخت وام مسکن خود است.
  • ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ پزوی مکزیک (USDMXN) طی هفته گذشته تقریباً 5 درصد افزایش یافته است.

اخبار بازار فارکس، 30 آگوست 2024

  • ارزش سهام آسیا شب گذشته افزایش یافت، در حالی که دلار آمریکا (USD)، پس از آن که در جلسه دیروز به دلیل انتشار داده‌های مثبت اقتصادی ایالات متحده سودهای قابل توجهی کسب کرده بود، به‌ طور جزئی تقویت شد. داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده بالاتر از حد انتظار ظاهر شد و با 3 درصد رشد سه‌ماهه در مقابل انتظارات 2.8 درصد افزایش داشت. تولید ناخالص داخلی بالاتر نشان‌دهنده مقاومت بیشتر در هزینه‌های مصرف‌کننده است که شاید فعالان بازار در ابتدا به درستی پیش‌بینی نکرده بودند، و همین امر موجب تقویت دلار شد. داده مهم بعدی ایالات متحده گزارش مربوط به اشتغال غیرکشاورزی در هفته آینده است که به‌ طور گسترده‌ای به‌عنوان آخرین داده کلیدی تلقی می‌شود که فدرال رزرو (Fed) پیش از تصمیم‌گیری درباره نرخ بهره در 18 سپتامبر از آن استفاده خواهد کرد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • دولت چین در حال بررسی این موضوع است که به صاحبان خانه اجازه دهد تا حداکثر 5.4 تریلیون دلار وام مسکن خود را برای کاهش هزینه‌های قرض‌گیری تا قبل از ژانویه سال آینده بازپرداخت کنند. در حالی که این اقدام در ابتدا برای بازار مسکن چین مثبت به نظر می‌رسد، با توجه به این که احتمالاً اجرای این طرح به کندی پیش خواهد رفت، تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) همچنان با احتیاط به آن نگاه می‌کند. علاوه بر این، آن‌ها معتقدند که با توجه به این که نرخ وام‌دهی در سال گذشته حدود 160 واحد کاهش یافته است، کاهش بیشتر نرخ‌ها تأثیر زیادی بر اقتصاد چین نخواهد داشت. (بلومبرگ)
  • بازار به اخبار مربوط به مسکن واکنش مثبتی نشان داده است، به طوری که نرخ لحظه‌ای جفت ارز دلار آمریکا/ یوان چین (USDCNH) کاهش یافته و سطح کلیدی 7.10 را شکسته و در حال حاضر نزدیک به 7.08 معامله می‌شود. (تحقیقات بارکلیز)

  • در سایر بازارهای نوظهور (EM)، پس از آن که یکی از کمیته‌های کنگره، برنامه‌های رئیس‌جمهور برای اصلاحات گسترده در سیستم قضایی ملی را تصویب کرد، شاهد افزایش حدود 5 درصدی ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ پزوی مکزیک (USD/MXN) در طول هفته گذشته بوده‌ایم. این اقدام به‌طور گسترده‌ای توسط سرمایه‌گذاران به عنوان یک عامل منفی برای پزوی مکزیک (MXN) و اقتصاد مکزیک تلقی می‌شود، چون می‌تواند قوانین حقوقی را تغییر داده و استقلال قضایی را تضعیف کند. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 30 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.