صنعت استخراج بیت کوین پاراگوئه کمتر از 400 شغل ایجاد کرده است

صنعت استخراج بیت کوین پاراگوئه کمتر از 400 شغل ایجاد کرده است
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارشی که به کنگره پاراگوئه ارائه شده است، به سطح پایین اشتغال مرتبط با فعالیت‌های استخراج بیت‌ کوین در این کشور اشاره دارد. بر اساس داده‌های موسسه مراقبت‌های اجتماعی، کل صنعت استخراج بیت‌ کوین در پاراگوئه تنها مسئول ایجاد 383 شغل مستقیم است، در حالی که بیش از 40 شرکت هیچ کارمندی را که به‌طور مستقیم با عملیات آن‌ها مرتبط باشد، گزارش نکرده‌اند.

صنعت استخراج بیت‌ کوین در پاراگوئه کمتر از 400 کارمند ثبت کرده است

گزارشی که هفته گذشته به مجلس سنای پاراگوئه ارائه شد، به سطح پایین اشتغال ناشی از صنعت استخراج بیت ‌کوین در این کشور اشاره دارد. این گزارش که از داده‌های ارائه شده توسط موسسه مراقبت‌های اجتماعی (IPS) استفاده می‌کند، نشان می‌دهد که 66 درصد از شرکت‌های استخراج بیت‌ کوین در کشور هیچ کارمندی را ثبت نکرده‌اند و به سیستم اجتماعی هیچ کمکی نمی‌کنند.

این 40 شرکتی که فعالیت‌های استخراج بیت ‌کوین را انجام می‌دهند و با اداره ملی برق پاراگوئه (ANDE) قرارداد دارند، ممکن است به‌طور غیرقانونی با خدمات امنیت اجتماعی فعالیت کنند یا از شرکت‌های ثالث برای عملیات خود استفاده کنند و هیچ کارمند مستقیمی نداشته باشند.

این گزارش همچنین نشان داد که 20 شرکت استخراجی که به IPS کمک می‌کنند، تعداد کمی از مشاغل را نسبت به میزان برق مصرفی برای فعالیت‌هایشان ارائه می‌دهند. کل صنعت ارزهای دیجیتال در پاراگوئه، با نسبتی معادل 1.58 شغل به ازای هر مگاوات برق قرارداد شده، تنها 383 شغل ایجاد کرده است.

تقریباً 50 درصد از شرکت‌های استخراج بیت‌ کوین کمتر از 1 درصد از قبض برق خود را به مراقبت‌های اجتماعی اختصاص داده‌اند. این سند تأکید می‌کند که این موضوع «نمونه‌ای از تأثیرات مضر شرکت‌های بزرگ استخراج بین‌المللی بر نیروی برق آبی ماست که با قیمت‌های یارانه‌ای بدتر نیز می‌شود.»

این گزارش همچنین به امکان افزایش کمک‌های شرکت‌های استخراج بیت‌ کوین برای اهداف مراقبت‌های اجتماعی اشاره می‌کند، با این تفاوت که استخراج‌کنندگان کوچک‌تر را از این افزایش مستثنی می‌کند.

این گزارش ارزیابی می‌کند:

“می‌توانیم حتی در نظر بگیریم که برای مصرف‌کنندگان بزرگتر از این گروه ویژه با مصرف زیاد، تدابیر سختگیرانه‌تری اتخاذ کنیم و برای مصرف‌کنندگان کوچک‌تر از همان گروه تدابیر کمتر سختگیرانه‌ اعمال کنیم.”

در سال 2022، ماریو آبدو (Mario Abdo)، رئیس‌جمهور سابق پاراگوئه، پس از تصویب یک لایحه در کنگره که استخراج ارزهای دیجیتال را قانونی می‌کرد، آن را وتو کرد. یکی از دلایلی که آبدو برای این تصمیم ارائه داد، «مصرف بالای انرژی، استفاده شدید از سرمایه و استفاده کم از نیروی کار» در صنعت استخراج بیت‌ کوین بود.

نظر شما در مورد صنعت استخراج بیت کوین در پاراگوئه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره صنعت استخراج بیت کوین پاراگوئه کمتر از 400 شغل ایجاد کرده است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.