UBS تضعیف بیشتر دلار آمریکا را پیش‌بینی می‌کند

UBS تضعیف بیشتر دلار آمریکا را پیش‌بینی می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

UBS پیش‌بینی می‌کند که به دلیل کاهش تفاوت نرخ بهره، نگرانی‌های مداوم در مورد کسری بودجه ایالات متحده و تغییر در استراتژی‌های بانک‌های مرکزی جهانی، ارزش دلار آمریکا به میزان بیشتری کاهش یابد. با وجود یک افزایش کوتاه‌مدت، UBS رتبه دلار آمریکا را به “کم‌اولویت‌ترین” تنزل داده است، در حالی که یورو، پوند بریتانیا و دلار استرالیا را به رتبه‌های بالاتر ارتقا داده است.

UBS تضعیف مستمر دلار آمریکا را پیش‌بینی می‌کند

UBS، یک شرکت خدمات مالی جهانی، روز جمعه گزارشی از دفتر سرمایه‌گذاری اصلی خود منتشر کرد که نشان می‌دهد دلار آمریکا احتمالاً با کاهش ارزش بیشتری مواجه خواهد شد. در این گزارش آمده است:

“ما همچنان انتظار داریم که ارزش دلار در ماه‌های آینده به دلایل مختلف کاهش یابد.”

UBS خاطرنشان کرد که با وجودی که دلار پس از اصلاح ارقام رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) سه‌ماهه دوم – که از نرخ سالانه 2.8 درصد به 3 درصد افزایش یافت – و داده‌های قوی‌تر هزینه‌های مصرف‌کننده، افزایش کوتاه‌مدتی را تجربه کرد، اما همچنان آسیب‌پذیر باقی می‌ماند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) در ماه گذشته 3 درصد کاهش یافته و نزدیک به پایین‌ترین محدوده خود از ابتدای سال 2023 باقی مانده است. تحلیلگران UBS تأکید کردند که «تعادل ریسک‌ها برای دلار آمریکا به سمت نزولی متمایل است»، و این نشان می‌دهد که حتی داده‌های مثبت تورم یا بازار کار نیز احتمالاً فدرال رزرو را از یک کاهش نرخ بهره در سپتامبر باز نمی‌دارد، به‌ ویژه اگر این شاخص‌ها کمتر از انتظارات باشند.

طبق گزارش UBS، چندین عامل آماده‌اند تا فشار بیشتری بر دلار وارد کنند. این شرکت خدمات مالی خاطرنشان کرد که «به نظر می‌رسد که تفاوت‌های نرخ بهره در حال کاهش هستند»، چون انتظار می‌رود که بانک‌های مرکزی مانند بانک ملی سوئیس (Swiss National Bank) و بانک مرکزی اروپا (European Central Bank) رویکردهای تدریجی‌تری در کاهش نرخ بهره نسبت به فدرال رزرو (Federal Reserve) اتخاذ کنند. علاوه بر این، UBS تأکید کرد که «کسری بودجه ایالات متحده همچنان یک نگرانی است» و به ریسک‌های بلندمدت برای ارز اشاره کرد.

در پاسخ به این دینامیک‌ها، دفتر سرمایه‌گذاری اصلی UBS استراتژی جهانی خود را تنظیم کرده است:

“با توجه به این شرایط، ما به تازگی دلار آمریکا را به کم‌اولویت‌ترین گزینه در استراتژی جهانی خود منتقل کرده‌ایم و یورو (euro)، پوند بریتانیا (British pound)، و دلار استرالیا (Australian dollar) را به اولویت‌های برتر تبدیل کرده‌ایم.”

این گزارش اضافه می‌کند: «ما انتظار داریم که همه آن‌ها در دوره پیش‌بینی ما نسبت به دلار آمریکا دوباره قدرت بگیرند.»

نظر شما در مورد پیش‌بینی UBS برای کاهش ارزش دلار آمریکا و افزایش احتمالی ارزش سایر ارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره UBS تضعیف بیشتر دلار آمریکا را پیش‌بینی می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.