روند صعودی قیمت بیت کوین در سال برگزاری انتخابات ایالات متحده

روند صعودی قیمت بیت کوین در سال برگزاری انتخابات ایالات متحده
آنچه در این مقاله میخوانید

در حالی که تنها ۶۵ روز تا انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده است، قیمت بیت ‌کوین (Bitcoin) ماه آگوست را با کاهش ۸.۶ درصدی نسبت به آغاز ماه به پایان رساند. به طور تاریخی، در دو دوره انتخاباتی اخیر، ارزش بیت ‌کوین تنها پس از پایان انتخابات و اعلام فرد پیروز به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰، بیت‌ کوین چگونه به طور تاریخی به انتخابات ایالات متحده واکنش نشان داده است

در ۱ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)، قیمت بیت ‌کوین (BTC) به کمترین مقدار خود یعنی ۵۷,۲۳۰ دلار در هر کوین رسید. با توجه به این که فصل انتخابات با بازار صعودی بیت‌ کوین همزمان شده است، بسیاری معتقدند که نتیجه انتخابات می‌تواند تأثیر زیادی بر ارزش بازار بیت‌ کوین داشته باشد. به عنوان مثال، در ماه ژوئن (خرداد-تیر ۱۴۰۳)، رئیس تحقیقات دارایی‌های دیجیتال استاندارد چارترد (Standard Chartered) پیش‌بینی کرد که قیمت بیت ‌کوین ممکن است پیش از انتخابات به ارقام شش رقمی برسد و حتی اگر رئیس‌جمهور سابق، دونالد ترامپ (Donald Trump)، پیروز شود، ممکن است تا ۱۵۰,۰۰۰ دلار هم افزایش یابد.

با بررسی تاریخچه قیمت بیت‌ کوین پس از انتخابات‌های ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) و ۲۰۲۰ (۱۳۹۹)، مشخص است که ارزش بیت‌ کوین پس از هر رویداد افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است. با این حال، اوج هر چرخه صعودی تقریباً یک سال پس از انتخابات رخ داده است. در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵)، قیمت بیت‌ کوین در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۱۳۹۶) به اوج خود رسید و در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰)، اوج قیمت در نوامبر همان سال (آبان ۱۴۰۰) به دست آمد. به عنوان مثال، در زمان انتخابات ایالات متحده در ۵ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۵ آبان ۱۳۹۵)، بیت ‌کوین با قیمت ۷۰۳ دلار در هر کوین معامله می‌شد و تا پایان سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) به حدود ۲۰,۰۰۰ دلار رسید.

در ۵ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۵ آبان ۱۳۹۹)، ارزش بیت ‌کوین (BTC) ۱۵,۵۷۹ دلار در هر کوین بود و تا ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۹ آبان ۱۴۰۰)، قیمت تقریباً به ۶۹,۰۰۰ دلار رسید. اگر به دوره صعودی سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) بازگردیم، در ۵ نوامبر ۲۰۱۲ (۱۵ آبان ۱۳۹۱)، بیت‌ کوین با قیمت ۱۰.۸۰ دلار در هر واحد معامله می‌شد و تا دسامبر ۲۰۱۳ (آذر ۱۳۹۲)، ارزش این ارز دیجیتال به حدود ۱,۲۵۰ دلار در هر کوین نزدیک شد. هرچند تاریخ ممکن است دقیقاً تکرار نشود، اما اغلب الگوهای آشنایی را تکرار می‌کند، هرچند که دوره صعودی فعلی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

برخلاف دوره‌های قبلی که قیمت بیت ‌کوین از پایین‌ترین سطوح خود در دوره انتخابات افزایش می‌یافت، بیت‌ کوین قبلاً در ماه مارس به بالاترین رکورد تاریخی خود یعنی بیش از ۷۳,۷۰۰ دلار در هر واحد رسیده بود. این انحراف از چرخه‌های بازار صعودی و انتخاباتی گذشته قابل توجه است. شصت و پنج روز قبل از ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳)، ارزش بیت ‌کوین در مقابل دلار آمریکا ۲۱ درصد کمتر از بالاترین رکورد تاریخی خود است. این موضوع نشان می‌دهد که نتیجه انتخابات می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر ارزش بیت ‌کوین در مقابل دلار داشته باشد. تنها زمان نشان خواهد داد که آیا تاریخ الگوی مشابهی با انتخابات‌های گذشته ایالات متحده را دنبال خواهد کرد یا خیر.

نظر شما در مورد تغییر قیمت بیت کوین در انتخابات آمریکا در سال جاری چیست؟ به نظر شما این یک احتمال است؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره روند صعودی قیمت بیت کوین در سال برگزاری انتخابات ایالات متحده بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.