افزایش شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو در ماه جولای

افزایش شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو در ماه جولای
آنچه در این مقاله میخوانید

همانطور که انتظار می‌رفت، شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو در ماه جولای 0.2 درصد افزایش یافت. قیمت اصلی مخارج مصرف شخصی در ماه جولای 0.2 درصد و نسبت به سال گذشته 2.6 درصد افزایش یافته است. رقم 12 ماهه کمی کمتر از برآورد 2.7 درصدی بود.

تورم کل اقلام مطابق با پیش‌بینی‌ها به ترتیب 0.2 و 2.5 درصد بود. درآمد شخصی 0.3% افزایش یافت، کمی بیشتر از تخمین 0.2%، در حالی که هزینه مصرف‌کننده 0.5% مطابق با پیش‌بینی افزایش یافت.

بر اساس یک اقدام مورد علاقه فدرال رزرو، در حالی که بانک مرکزی برای اعمال اولین کاهش نرخ بهره در بیش از چهار سال گذشته آماده می‌شود، تورم در ماه جولای بالاتر رفت.

وزارت بازرگانی روز جمعه گزارش داد که شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی 0.2 درصد در ماه افزایش یافته و 2.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

بدون احتساب قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی، PCE اصلی نیز برای ماه 0.2 درصد افزایش یافت، اما نسبت به سال گذشته 2.6 درصد افزایش یافت. رقم 12 ماهه کمی کمتر از برآورد 2.7 درصدی بود. مقامات فدرال رزرو تمایل دارند بیشتر بر روی قرائت اصلی به عنوان معیاری بهتر از روندهای بلندمدت تمرکز کنند.

در جای دیگر این گزارش، دفتر تحلیل اقتصادی این وزارتخانه اعلام کرد که درآمد شخصی 0.3 درصد افزایش یافته است، کمی بیشتر از تخمین 0.2 درصد، در حالی که هزینه مصرف‌کننده مطابق با پیش‌بینی 0.5 درصد افزایش یافته است. با وجود اینکه نرخ پس‌انداز شخصی به 2.9 درصد کاهش یافت، هزینه‌ها همچنان ادامه داشت که پایین‌ترین میزان از ژوئن 2022 بود.

جوزف بروسلاس، اقتصاددان ارشد RSM نوشت: داده‌ها ‌به برقراری مجدد ثبات قیمت‌ها در سراسر اقتصاد آمریکا اشاره می‌کنند‌.

وی افزود: اقتصاد آمریکا در آستانه رشد یا بالاتر از نرخ بلندمدت 1.8 درصد است، زیرا فدرال رزرو کمپین کاهش نرخ خود را آغاز می‌کند، که باید کفی را برای رشد و استخدام ایجاد کند. این داده‌ها از ریسک‌پذیری بخش تجاری با کاهش نرخ‌ها و سرمایه‌گذارانی که اکنون به دنبال افزایش مستمر رشد اقتصادی هستند، حمایت می‌کند.

این گزارش با احتمال 100 درصدی قیمت‌گذاری بازارها برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر ارائه می‌شود، و تنها نامشخص این است که آیا فدرال رزرو گامی افزایشی برای کاهش نرخ‌های معیار به میزان یک چهارم درصد برمی‌دارد یا اینکه تهاجمی‌تر خواهد بود و نیم درصد کاهش خواهد یافت.

پس از انتشار روز جمعه، قیمت بازار کمی بیشتر به سمت یک چهارم واحد یا 25 واحد پایه کاهش یافت و بر اساس سنج FedWatch گروه CME، احتمال حرکت 50 واحد پایه را به 30.5 درصد کاهش داد.

در روزهای اخیر، سیاست گذارانی مانند جروم پاول ابراز اطمینان کرده‌اند که تورم در حال پیشروی به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است.

اکنون انتظار می‌رود فدرال رزرو از تمرکز تقریباً کامل بر کاهش تورم به حداقل تمرکز برابر بر حمایت از بازار کار تغییر مکان دهد. اگرچه نرخ بیکاری هنوز پایین است و 4.3 درصد است، در طول سال گذشته روند بالاتری داشته است، و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سرعت استخدام و این تصور در میان کارگران وجود دارد که مشاغل سخت‌تر می‌شوند.

در حال حاضر توجه به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی برای ماه اوت معطوف خواهد شد که قرار است در یک هفته آینده ارائه شود، که انتظار می‌رود افزایشی حدود 175000 نفر را نشان دهد.

دیدگاه خود را درباره افزایش شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو در ماه جولای بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.