تسویه‌حساب‌های دوجانبه بین چین و روسیه به دلیل تحریم‌های جدید سخت‌تر می‌شود

تسویه‌حساب‌های دوجانبه بین چین و روسیه به دلیل تحریم‌های جدید سخت‌تر می‌شود
آنچه در این مقاله میخوانید

جریان پرداخت بین چین و روسیه بار دیگر به دلیل اعمال یک بسته جدید تحریم‌ها که شامل ۴۶ شرکت چینی است که ادعا شده است در تلاش‌های جنگی روسیه کمک می‌کنند، مختل شده است. این موضوع واردات محصولات دو منظوره که هم برای اهداف نظامی و هم غیرنظامی استفاده می‌شوند، و همچنین سایر کالاها را تحت تأثیر قرار داده است.

تأثیر بسته جدید تحریم‌ها بر مبادلات تجاری روسیه و چین

روابط تجاری بین‌المللی بین چین و روسیه، دو شریکی که طبق گفته رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin) مجموعاً ۲۴۰ میلیارد دلار تجارت دوجانبه دارند، به دلیل مجموعه‌ای جدید از تحریم‌ها که به دنبال درگیری روسیه و اوکراین اعمال شده، دچار اختلال شده است.

شرکت‌های چینی به دلیل اضافه شدن ۴۶ سازمان ملی به این لیست جدید، محتاط‌تر شده‌اند و استراتژی‌هایی که به شرکت‌های روسی اجازه می‌داد برای کالاهای وارداتی پرداخت کنند، اکنون دیگر کارایی ندارند. به گفته ایزوستیا (Izvestia)، محصولات به اصطلاح دو منظوره که هم برای اهداف نظامی و هم غیرنظامی استفاده می‌شوند، بیشترین تأثیر را از این اختلالات دیده‌اند.

مقامات روسی از این مشکل آگاه هستند. در ۲۹ آگوست (8 شهریور)، دیمیتری پسکوف (Dmitry Peskov)، معاون رئیس دفتر اجرایی ریاست جمهوری، به این موضوع پرداخت و توضیح داد که هر دو کشور از این مسئله آگاه هستند.

پسکوف اظهار داشت:

“با چنین حجم‌هایی، البته، و در چنین محیطی خصمانه، اجتناب از برخی مشکلات غیرممکن است. اما روح واقعی مشارکت در روابط ما به ما این امکان را می‌دهد که مشکلات فعلی را به شکلی بسیار سازنده حل کنیم.”

برخی از پرداخت‌ها حتی پس از ارسال محموله‌ها برگشت داده شده‌اند، که این امر باعث مشکلاتی در لجستیک تجاری شده است. در حالی که این مشکلات عمدتاً محصولات دو منظوره را تحت تأثیر قرار می‌دهند، سایر محصولات نیز ممکن است به عنوان یک اقدام احتیاطی تحت تأثیر قرار گیرند، چون شرکت‌های چینی تلاش می‌کنند از تحریم‌ها اجتناب کنند.

روسیه اخیراً استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های بین‌المللی را رگوله کرده است و آماده است تا برنامه‌هایی آزمایشی را برای استفاده از دارایی‌های دیجیتال به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کاهش این مشکلات اجرا کند. با این حال، حتی اگر این برنامه‌های آزمایشی موفقیت‌آمیز باشند، ممکن است نتوانند این مسئله را به زودی حل کنند، چون این برنامه‌ها به ایجاد صرافی‌های ارز دیجیتال توسط بزرگترین صرافی‌های ملی تا سال آینده اشاره دارند.

نظر شما در مورد اختلالات پرداخت بین روسیه و چین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تسویه‌حساب‌های دوجانبه بین چین و روسیه به دلیل تحریم‌های جدید سخت‌تر می‌شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.