داده‌های Google Trends نشان می‌دهد که در میان بلاتکلیفی بازار، علاقه زیادی به بیت کوین وجود دارد

داده‌های Google Trends نشان می‌دهد که در میان بلاتکلیفی بازار، علاقه زیادی به بیت کوین وجود دارد
آنچه در این مقاله میخوانید

با کاهش قیمت بیت‌ کوین به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار در اوایل ماه سپتامبر، به نظر می‌رسد که هیجان اولیه پیرامون بیت‌ کوین که زمانی بسیار پرشور بود، کمرنگ شده است، که این موضوع در داده‌های گوگل ترندز نیز منعکس شده است. در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۴، جستجوی واژه “bitcoin” با امتیاز ۵۷ از ۱۰۰ همراه بود، اما با گذشت زمان و تا به امروز، این امتیاز به ۳۲ کاهش یافته است. وقتی داده‌های بلندمدت را در طول پنج سال گذشته مرور می‌کنید، مشخص می‌شود که علاقه به بیت‌ کوین از طریق جستجوهای وب دچار نوعی رکود شده است.

کاهش جهانی علاقه به جستجوی بیت‌ کوین همزمان با افت شور و شوق بازار

در حالی که بیت‌ کوین (BTC) ممکن است هنوز در موج یک چرخه بازار صعودی قرار داشته باشد، آن چنان که در داده‌های گوگل ترندز منعکس شده، به نظر می‌رسد که اشتیاق خرده‌فروشان در حال کاهش است و نشان می‌دهد که علاقه به بیت‌ کوین نسبتاً سرد شده است. با نگاهی به آمار جهانی از ابتدای سال تا به امروز (YTD)، این هفته جستجوی واژه “bitcoin” امتیاز ۳۲ از ۱۰۰ را کسب کرد. این میزان ۴۳.۸۵ درصد کاهش نسبت به اولین هفته سال ۲۰۲۴ داشته است. با این حال، در هفته 3 تا 9 مارس، زمانی که قیمت بیت‌ کوین به بالاترین سطح تاریخی خود، یعنی بالای ۷۳,۰۰۰ دلار رسید، جستجوی واژه “bitcoin” به امتیاز کامل ۱۰۰ دست یافت.

داده‌های Google Trends از ابتدای سال تا به امروز در مورد جستجوی «بیت کوین»
داده‌های Google Trends از ابتدای سال تا به امروز در مورد جستجوی «بیت کوین»

بر اساس داده‌های سال جاری (YTD) در گوگل ترندز (GT)، السالوادور در جهان از نظر علاقه به جستجوی واژه “bitcoin” پیشتاز است و نیجریه، سوئیس، اتریش و هلند در رده‌های بعدی قرار دارند. در حالی که معیارهای سال جاری تا حدی مثبت هستند، اما در نمای کلی پنج سال گذشته در سطح جهانی، طبق معیارهای گوگل ترندز، وضعیت چندان چشمگیر نیست. به عنوان مثال، در پنج سال گذشته، آخرین باری که علاقه به بیت‌ کوین به امتیاز کامل ۱۰۰ رسید، در هفته ۱۶-۲۲ می ۲۰۲۱ بود.

داده‌های پنج ساله Google Trends در مورد جستجوی «بیت کوین»
داده‌های پنج ساله Google Trends در مورد جستجوی «بیت کوین»

با گذر به امسال و استفاده از بازه زمانی پنج‌ساله، در هفته 3 تا 9 مارس امتیاز ۵۱ از ۱۰۰ ثبت شد، اما اکنون، در هفته اول ماه سپتامبر، این امتیاز به ۱۶ کاهش یافته است. جالب است که همان پنج کشور همچنان در جستجوی واژه “bitcoin” در سطح جهانی در بازه زمانی ۶۰ ماهه پیشتاز هستند.

کاهش علاقه به جستجو، علی‌رغم تصور عمومی از تداوم بازار صعودی بیت‌ کوین، نشان‌دهنده تغییری در درک عمومی است. در حالی که برخی کشورها همچنان کنجکاوی قوی خود را حفظ کرده‌اند، کاهش گسترده‌تر علاقه می‌تواند نشان‌دهنده بلوغ بازار یا نیاز به محرک‌های تازه برای بازافروختن اشتیاق گسترده باشد. این رکود در میزان توجه ممکن است پیش‌بینی‌کننده کاهش تعامل از سوی مشارکت‌کنندگان بازار در آینده باشد.

نظر شما در مورد کاهش علاقه به بیت کوین بر اساس داده‌های Google Trends چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره داده‌های Google Trends نشان می‌دهد که در میان بلاتکلیفی بازار، علاقه زیادی به بیت کوین وجود دارد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.