عضو ناتو رسماً برای پیوستن به بریکس درخواست داد

عضو ناتو رسماً برای پیوستن به بریکس درخواست داد
آنچه در این مقاله میخوانید

ترکیه، عضو ناتو، علاقه خود را برای پیوستن به ائتلاف بریکس (BRICS) ابراز کرده و روز دوشنبه رسماً درخواست خود را برای عضویت ارائه کرده است. ترکیه در تلاش است تا نفوذ خود را در صحنه جهانی تقویت کند و تجارت خود را فراتر از متحدان سنتی غربی گسترش دهد. این کشور به دنبال بهبود روابط خود با هر دو بلوک شرق و غرب و توسعه روابط دوستانه با دیگر کشورهای در حال توسعه است.

به نظر می‌رسد که ائتلاف بریکس (BRICS) همسو با دیدگاه‌ها و آرمان‌های ترکیه، عضو ناتو، باشد. این بلوک در تلاش است تا از وابستگی به دلار آمریکا فراتر رفته و کنترل جهان مالی را از غرب به دست آورد.

turkey-erdogan-brics

رجب طیب اردوغان (Recep Tayyip Erdogan)، رئیس‌جمهور ترکیه، در تلاش است تا از هر دو طرف جهان حمایت کند، چون تغییرات ژئوپلیتیکی در حال تجربه یک تغییر پارادایم است. اردوغان با در نظر گرفتن هر دو ائتلاف بریکس و ناتو اظهار داشت:

«اگر ترکیه روابط خود را به طور همزمان با شرق و غرب بهبود بخشد، این کشور می‌تواند به یک کشور قوی، مرفه، معتبر و مؤثر تبدیل شود. هر روش دیگری به ترکیه سودی نخواهد رساند، بلکه به آن آسیب خواهد زد.»

ترکیه اکنون اولین عضو ناتو است که تاکنون به پیوستن به بلوک بریکس (BRICS) فکر کرده است. این اقدام می‌تواند سایر اقتصادهای نوظهور را نیز ترغیب کند تا برای تقویت اقتصادهای بومی خود مسیر مشابهی را دنبال کنند. این امر فشار را بر ایالات متحده و متحدان غربی افزایش می‌دهد، چون تعداد کشورهایی که علیه کنترل مالی جهانی آن‌ها موضع‌گیری می‌کنند، در حال افزایش است.

کشورهای در حال توسعه در آسیا، آفریقا و اروپای شرقی ممکن است مانند ترکیه به دنبال به چالش کشیدن ناتو از طریق پیوستن به بریکس (BRICS) باشند. تصمیم برای پذیرش ترکیه و سایر کشورها بر اساس اجماع گرفته خواهد شد و در نشست بریکس (BRICS) اتخاذ می‌شود. شانزدهمین اجلاس از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر (۱ تا ۳ آبان ۱۴۰۳) در منطقه کازان روسیه برگزار خواهد شد.

دیدگاه خود را درباره عضو ناتو رسماً برای پیوستن به بریکس درخواست داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.