کره جنوبی در حال بررسی تلگرام در مورد اتهامات مربوط به جرم Deepfake است

کره جنوبی در حال بررسی تلگرام در مورد اتهامات مربوط به جرم Deepfake است
آنچه در این مقاله میخوانید

پلیس کره جنوبی در حال بررسی پیام‌رسان تلگرام (Telegram) به دلیل ادعای تسهیل جنایات جنسی مبتنی بر دیپ ‌فیک است. پس از آن که پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیان‌گذار تلگرام، در فرانسه به دلیل تحقیقات مشابه بازداشت شد، آن‌ها قصد دارند با محققان فرانسوی همکاری کنند. رئیس دفتر ملی تحقیقات کره جنوبی گفت: «تلگرام به راحتی داده‌های مربوط به تحقیقات، مانند اطلاعات حساب‌های کاربری، را به ما یا سایر نهادهای تحقیقاتی دولتی، از جمله ایالات متحده، ارائه نمی‌دهد

پلیس کره جنوبی تلگرام را به دلیل جنایات جنسی دیپ ‌فیک مورد بررسی قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری یونهاپ (Yonhap News Agency)، روز دوشنبه، پلیس کره جنوبی تحقیقات اولیه‌ای را در مورد پیام‌رسان تلگرام (Telegram)، به دلیل شکایات مربوط به دخالت این پلتفرم در جنایات جنسی دیپ ‌فیک آغاز کرد. این اقدام بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر این کشور برای مبارزه با گسترش پورنوگرافی دیپ ‌فیک است که زنان جوان، از جمله نوجوانان را هدف قرار می‌دهد.

وو جونگ-سو (Woo Jong-soo)، رئیس دفتر ملی تحقیقات، توضیح داد: «همان‌طور که فرانسه انجام داده است، آژانس پلیس کلان‌شهر سئول تحقیقاتی داخلی را در مورد نهاد حقوقی تلگرام، پیش از این که رسماً آن را ثبت کند، آغاز کرد». با اشاره به نقش احتمالی تلگرام در تسهیل ویدئوهای دیپ ‌فیک، او اظهار داشت:

«اتهامات مربوط به معاونت در این جرم است.»

پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیان‌گذار تلگرام (Telegram)، در فرانسه دستگیر و با وثیقه‌ای حدود ۵.۵ میلیون دلار آزاد شد. او با اتهاماتی از جمله انتشار تصاویر سوءاستفاده از کودکان و قاچاق مواد مخدر روبرو است. دوروف تحت نظارت قضایی قرار دارد و نمی‌تواند فرانسه را ترک کند؛ همچنین باید دو بار در هفته به یک ایستگاه پلیس گزارش دهد. این اتهامات به دلیل عدم همکاری تلگرام با درخواست‌های مجریان قانون مطرح شده است، که نگرانی‌هایی را در مورد مدیریت محتوا و ایمنی آنلاین برانگیخته است.

این تحقیقات اولین مورد از سوی پلیس کره جنوبی درباره ساختار حقوقی تلگرام است. وو جونگ-سو (Woo Jong-soo) موانع موجود در پیگیری این تحقیق را تأیید کرد و گفت:

«تلگرام به راحتی داده‌های مربوط به تحقیقات، مانند اطلاعات حساب‌های کاربری، را به ما یا سایر نهادهای تحقیقاتی دولتی، از جمله ایالات متحده، ارائه نمی‌دهد.»

مقامات کره جنوبی قصد دارند با محققان فرانسوی و نهادهای بین‌المللی همکاری کنند. تاکنون پلیس ۸۸ مورد از جنایات جنسی دیپ ‌فیک را گزارش کرده و ۲۴ مظنون شناسایی شده‌اند. چندین برنامه خودکار که محتوای دیپ‌ فیک ایجاد می‌کنند و چت‌گروه‌هایی که چنین مطالبی را در تلگرام به اشتراک می‌گذارند نیز در حال بررسی هستند.

نظر شما در مورد تحقیقات کره جنوبی در مورد نقش تلگرام در جنایات دیپ فیک چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. Top of Form

Bottom of Form

دیدگاه خود را درباره کره جنوبی در حال بررسی تلگرام در مورد اتهامات مربوط به جرم Deepfake است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.