ایلان ماسک برای اصلاح هزینه‌ها و مقررات دولت ایالات متحده لحظه‌شماری می‌کند

ایلان ماسک برای اصلاح هزینه‌ها و مقررات دولت ایالات متحده لحظه‌شماری می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا، تمایل خود را برای مقابله با اتلاف بیش از حد و مقررات موجود در دولت ایالات متحده ابراز کرده است. این واکنش پس از انتشار گزارشی بیان شد که نشان داد دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور پیشین، در حال بررسی انتصاب ماسک برای نقشی در نظارت بر نهادهای فدرال است. ماسک بر نیاز به کاهش هزینه‌های بیهوده برای مهار تورم تأکید کرده و پیشنهاد تشکیل یک “کمیسیون بهره‌وری دولتی” برای نظارت بر مخارج فدرال را مطرح کرده است. او معتقد است که مقررات‌زدایی و کاهش هزینه‌های دولتی می‌تواند فرصت‌های رشد قابل‌توجهی ایجاد کند.

ایلان ماسک: برای اصلاح هزینه‌ها و مقررات دولتی بی‌صبرانه لحظه‌شمار می‌کنم

روز سه‌شنبه، ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌اکس، در پلتفرم رسانه اجتماعی خود X تمایل خود را برای پرداختن به چیزی که او به عنوان اتلاف بیش از حد و مقررات غیرضروری در دولت ایالات متحده می‌بیند، ابراز کرد. او نوشت:

«نمی‌توانم صبر کنم. مقدار زیادی اتلاف و مقررات بی‌فایده در دولت وجود دارد که باید حذف شوند.»

این اظهارات میلیاردر تسلا در پاسخ به پستی بود که به مقاله‌ای از واشنگتن پست اشاره داشت که گزارش داده بود دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور پیشین، ممکن است ماسک را برای نقشی در نظارت بر نهادهای فدرال در نظر بگیرد.

ترامپ اعلام کرده است که در صورت انتخاب مجدد، قصد دارد چهره‌های برجسته تجاری، از جمله ایلان ماسک (Elon Musk)، را برای کمک به ساده‌سازی عملیات دولتی و شناسایی زمینه‌های کاهش بودجه درگیر کند. در جریان مصاحبه‌ای با ترامپ در پلتفرم X، ماسک علاقه خود را برای ایفای این نقش ابراز کرد. ماسک به رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده گفت: «فکر می‌کنم عالی خواهد بود اگر یک کمیسیون بهره‌وری دولتی داشته باشیم که این مسائل را بررسی کند و مطمئن شود که پولی که مالیات‌دهندگان با سختی به دست آورده‌اند به درستی خرج می‌شود، و من خوشحال می‌شوم در چنین کمیسیونی اگر تشکیل شود، کمک کنم.»

ماسک همواره دیدگاه‌های خود را در مورد هزینه‌های دولت و مقررات ابراز کرده است. در مجموعه‌ای از پست‌های اخیر، او استدلال کرد که سیاست‌های مالی فعلی ایالات متحده پایدار نیستند و به تورم دامن می‌زنند. ماسک گفت: «با نرخ‌های فعلی هزینه‌های دولت، آمریکا در مسیر سریع به سمت ورشکستگی قرار دارد»، و تأکید کرد که کاهش هزینه‌های بیهوده دولتی برای حل مشکل تورم ضروری است. او همچنین اظهار داشته: «تورم ناشی از این است که دولت فدرال بیش از آن چه درآمد دارد، هزینه می‌کند، چون برای جبران این تفاوت فقط پول بیشتری چاپ می‌کنند.»

ماسک همچنین اظهار داشت:

«مقدار زیادی رشد و فرصت از طریق مقررات‌زدایی و کاهش هزینه‌های بیهوده دولت ایجاد خواهد شد… اکنون زمان مناسبی برای اصلاحات دولتی و نظارتی است.»

اظهارات او بحث‌هایی را در مورد تأثیر بالقوه نظارت مبتنی بر رویکردهای تجاری در فرآیندهای حسابرسی و مقررات دولتی به راه انداخته است، به ویژه با توجه به دیدگاه ماسک که «کاهش تعداد زیاد الزامات برای تدارکات دولتی به طور چشمگیری نتایج را بهبود خواهد بخشید.»

آیا فکر می‌کنید ایلان ماسک در کاهش هزینه‌های بیهوده و مقررات دولتی کار خوبی انجام خواهد داد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. Top of Form

دیدگاه خود را درباره ایلان ماسک برای اصلاح هزینه‌ها و مقررات دولت ایالات متحده لحظه‌شماری می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.