به دلیل افزایش قیمت‌ها، تقاضای طلای بانک مرکزی در ماه جولای افزایش یافت

به دلیل افزایش قیمت‌ها، تقاضای طلای بانک مرکزی در ماه جولای افزایش یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

طبق گزارشی از کریشان گوپال (Krishan Gopaul)، تحلیلگر ارشد منطقه EMEA در شورای جهانی طلا (World Gold Council)، علیرغم افزایش قیمت طلا، بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در ماه جولای به افزایش ذخایر طلای خود ادامه دادند. این گزارش به افزایش ۲۰۶ درصدی خرید خالص طلا نسبت به ماه گذشته اشاره دارد که توسط چندین بازیگر کلیدی در سیستم مالی جهانی هدایت شده است.

لهستان، هند و ازبکستان، پیشتاز بانک‌های مرکزی در افزایش ذخایر طلا در ماه جولای

طبق آخرین داده‌های شورای جهانی طلا (WGC)، تقاضای طلا از سوی بانک‌های مرکزی در ماه جولای بیش از دو برابر شد و به میزان خالص ۳۷ تن رسید. این گزارش که توسط کریشان گوپال (Krishan Gopaul)، تحلیلگر ارشد WGC، نوشته شده است، این افزایش چشمگیر را به تلاش‌های مداوم بانک‌های مرکزی برای متنوع‌سازی ذخایر خود در میان عدم‌قطعیت‌های اقتصادی نسبت می‌دهد. به‌ویژه، بانک ملی لهستان بزرگترین خریدار بود و ۱۴ تن به ذخایر طلای خود اضافه کرد که ذخایر طلای این کشور را به ۳۹۲ تن رساند. طلا اکنون ۱۵ درصد از کل ذخایر این کشور را تشکیل می‌دهد.

بانک های مرکزی

علاوه بر لهستان، چندین بانک مرکزی دیگر نیز به افزایش تقاضا کمک کردند. بانک مرکزی ازبکستان در ماه جولای ۱۰ تن طلا خریداری کرد، که دومین ماه متوالی خرید این کشور را نشان می‌دهد و موقعیت خود را از فروشنده خالص به خریدار خالص در سال جاری تغییر داد. بانک مرکزی هند (RBI) نیز به افزایش مداوم ذخایر خود ادامه داد و ۵ تن دیگر در ماه جولای اضافه کرد و خرید خالص سالانه خود را به ۴۳ تن رساند. شورای جهانی طلا (WGC) معتقد است که این الگوی خرید پایدار نشان‌دهنده یک روند گسترده‌تر در میان بانک‌های مرکزی برای تقویت ذخایر خود با طلا است، چون آن‌ها با چالش‌های اقتصادی جهانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

گزارش شورای جهانی طلا (WGC) همچنین اعلام می‌کند که در حالی که ممکن بود انتظار برود افزایش قیمت طلا باعث کاهش تقاضا شود، بانک‌های مرکزی به استراتژی‌های خرید خود پایبند بوده‌اند. تحلیل کریشان گوپال (Krishan Gopaul) نشان می‌دهد که روند طولانی‌مدت خرید خالص طلا توسط بانک‌های مرکزی، اعتماد آن‌ها به طلا به عنوان یک ذخیره ارزش مطمئن، به ویژه در دوران بحران، را منعکس می‌کند. این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند که انتظار می‌رود این روند افزایش ذخایر طلا در ماه‌های آینده ادامه یابد، چون بانک‌های مرکزی ثبات را در یک اقتصاد جهانی نامطمئن در اولویت قرار می‌دهند.

نظر شما درباره خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی در ماه جولای چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره به دلیل افزایش قیمت‌ها، تقاضای طلای بانک مرکزی در ماه جولای افزایش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.