سازمان ملل در مورد پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر را مطرح کرد

سازمان ملل در مورد پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر را مطرح کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

سازمان ملل متحد نگرانی‌های جدی خود را درباره دستگیری و اتهامات علیه پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیان‌گذار تلگرام (Telegram)، ابراز کرده است و به مسائل احتمالی حقوق بشری اشاره کرده است. یک سخنگوی سازمان ملل خواستار پایبندی به استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر شد و بر نیاز به رعایت اصول قانونی و تناسب در رگوله ساختن پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تأکید کرد.

سازمان ملل درباره نگرانی‌های حقوق بشری در مورد دستگیری بنیان‌گذار تلگرام، پاول دوروف، هشدار داد

سازمان ملل متحد در یک نشست خبری روز سه‌شنبه نگرانی‌های جدی حقوق بشری خود را در مورد دستگیری و اتهام‌های وارد شده به پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیان‌گذار اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام، اعلام کرد. راوینا شامداسانی (Ravina Shamdasani)، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل، با اشاره به پیچیدگی وضعیت دوروف اظهار داشت:

«این یک پرونده بسیار پیچیده است. این مسئله بسیاری از نگرانی‌های حقوق بشری را برانگیخته است.»

دوروف در تاریخ ۲۴ آگوست (۳ شهریور ۱۴۰۳) در فرودگاه لو بورژه نزدیک پاریس دستگیر شد و با چندین اتهام مرتبط با اپلیکیشن تلگرام روبرو است. مقامات فرانسوی همچنین او را از ترک این کشور منع کرده‌اند. شرایط پیرامون دستگیری دوروف باعث بحث‌های فراوانی شده است، به طوری که بسیاری از حامیان او را به عنوان مدافع آزادی بیان در نظر می‌گیرند، در حالی که دیگران او را به دلیل اجازه دادن به پلتفرم برای فعالیت بدون نظارت کافی مورد انتقاد قرار می‌دهند.

راوینا شامداسانی (Ravina Shamdasani) اعلام کرد که سازمان ملل به دقت تحولات را زیر نظر دارد، اما اذعان داشت که ارائه جزئیات بیشتر بدون دسترسی «به اطلاعات کامل» دشوار است. او بر لزوم رسیدگی به مسائل کلیدی تأکید کرد و گفت:

«اصول قانونی بودن، ضرورت و تناسب، نفرت‌پراکنی، تحریک به نفرت یا خشونت، و اطلاعات نادرست زیان‌بار باید مورد توجه قرار گیرند.»

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین به نگرانی‌های مشابه در برزیل اشاره کرد، جایی که پلتفرم رسانه اجتماعی X متعلق به ایلان ماسک (Elon Musk) مسدود شده بود. او خاطرنشان کرد که در حالی که دولت‌ها وظیفه دارند رسانه‌های اجتماعی را رگوله کنند، هرگونه محدودیتی باید «متناسب» باشد و با استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر همخوانی داشته باشد.

نظر شما در مورد نگرانی‌های سازمان ملل در مورد دستگیری پاول دوروف چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره سازمان ملل در مورد پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر را مطرح کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.