در میان انتقادات، بانک مرکزی آرژانتین انتقال طلا به خارج از کشور را تایید کرد

در میان انتقادات، بانک مرکزی آرژانتین انتقال طلا به خارج از کشور را تایید کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

در بیانیه مطبوعاتی جدیدی، بانک مرکزی آرژانتین تأیید کرد که بخشی از ذخایر طلای خود را به خارج از کشور منتقل کرده و اعلام کرد که این بانک «تنظیم مجدد» طلاهای کشور بین حساب‌های خود را انجام داده است. این اقدام با انتقاداتی از سوی برخی قانون‌گذاران مواجه شد که نگران هستند این طلای مستقر در خارج از کشور ممکن است به دلیل دستور توقیف به نفع کسانی که از آرژانتین طلب دارند، مصادره شود.

بانک مرکزی آرژانتین تأیید کرد که طلا را به خارج از کشور منتقل کرده است

بانک مرکزی آرژانتین تأیید کرده است که مقدار نامشخصی از ذخایر طلای کشور را که پیش‌تر در خزانه‌های ملی نگهداری می‌شد، به خارج از کشور منتقل کرده است. در یک بیانیه مطبوعاتی، این بانک اعلام کرد که عملیات «تنظیم مجدد» ذخایر طلا بین حساب‌های خود را به پایان رسانده است.

این بانک همچنین تصریح کرد که این عملیات بر میزان طلای نگهداری‌شده توسط مؤسسه تأثیری نداشته و گزارش داد که همچنان تقریباً 5 میلیارد دلار از این فلز گران‌بها را در اختیار دارد.

این اقدام با انتقاداتی از سوی چندین قانون‌گذار مواجه شد که به دلیل نگرانی‌های خود درباره امکان مصادره این طلا، خواستار اطلاعات بیشتری در مورد این عملیات شدند. طلای ذخیره‌شده در لندن ممکن است به دلیل صدور حکم توقیف قضایی به نفع کسانی که از آرژانتین طلب دارند، مشمول این حکم شود.

بانک این اظهارات را «غیرمسئولانه» خواند و توضیح داد که این اظهارات اهداف سیاسی دارند و تأکید کرد که این سخنان «امنیت دارایی‌های تمام آرژانتینی‌ها را به خطر می‌اندازد.»

در حالی که نه بانک مرکزی و نه دولت آرژانتین گزارش دقیقی از هدف این عملیات ارائه نداده‌اند، در مقاله‌ای جدید از بلومبرگ، افرادی با اطلاعات مستقیم از موضوع اظهار داشتند که این ذخایر از نظر مالی تأیید خواهند شد. این بدان معناست که رئیس‌جمهور مایلی ممکن است در حال آماده‌سازی استفاده از طلا به عنوان وثیقه برای دریافت تأمین مالی باشد.

لوئیس کاپوتو (Luis Caputo)، وزیر اقتصاد، پیش‌تر از ایده ارسال طلا به خارج حمایت کرده و ارزیابی کرده بود که این اقدام می‌تواند برای آرژانتین در خارج از کشور مفیدتر باشد. او در یک مصاحبه توضیح داد:

«امروز طلا در بانک وجود دارد که مانند داشتن ملکی است که نمی‌توانید از آن استفاده کنید. اما اگر این طلا در خارج باشد، می‌توانید از آن سود به دست آورید و کشور نیاز دارد که بازدهی دارایی‌های خود را به حداکثر برساند.»

نظر شما در مورد اقدام آرژانتین برای ارسال طلا به خارج از کشور چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

یک کامنت ثبت شده است

دیدگاه خود را درباره در میان انتقادات، بانک مرکزی آرژانتین انتقال طلا به خارج از کشور را تایید کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.